علی، سومین نام پرطرفدار بوشهری‌ها
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۴ ماه نخست امسال نام علی، پس از نام محمد و حسین، رتبه سوم را در این استان به خود اختصاص داده است.
كدخبر: 116121
1399/05/18

به گزارش «پیغام»؛ اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، بیان کرد: از ابتدای تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، در استان بوشهر تعداد ۸۳ هزار و ۳۴۴ نفر مزین به نام زیبای علی و القاب و ترکیب‌های آن شده‌اند.

او با تاکید بر متخلص شدن هر چه بیشتر به اخلاق علوی در سبک زندگی، عنوان کرد: پارسال تعداد هزار و ۲۱ نفر از نوزادان متولد شده در استان به نام علی و ترکیبات آن نام‌گذاری شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خواستار انتخاب نام‌های مناسب برگرفته از فرهنگ اسلامی ایرانی برای نوزادان شد و افزود: فرهنگ نام‌گزینی درست، برای فرزندان بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

پاسالار با بیان اینکه علاقه‌مندی مردم استان بوشهر به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام‌های مذهبی در این استان، بالاترین فراوانی را داشته باشد، ادامه داد: در ۴ ماه نخست امسال فراوانی نام علی با انتخاب ۹۶ مورد، پس از نام محمد و حسین، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و نام امیرعلی با فراوانی ۶۷ مورد پس از امیر حسین، درجایگاه پنجم قرار دارد.

 

منبع: