سرمایه ‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین
پیغام: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بخش خصوصی افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های توسعه‌ای مجتمع بندری نگین (بوشهر) سرمایه‌گذاری می‌کند.
كدخبر: 116131
1399/05/19

به گزارش «پیغام»به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در تشریح این خبر اظهار داشت: در این زمینه برنامه‌های زیست محیطی در اجرای پروژه‌های بندری در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی است.

 وی بیان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۴۵۰ هکتار طراحی شده که اکنون عملیات ساخت اسکله، پایانه‌ها و زیرساخت‌های بندری در ۱۹۰ هکتار آن اجرا شده است.

 ارجمندزاده ادامه داد: اکنون ۵ درصد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از بوشهر انجام می‌شود که با تکمیل مجتمع بندری نگین این میزان به ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت.

 وی افزود: با تکمیل مجتمع بندری نگین حجم تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به میزان ۱۱ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 ارجمندزاده اظهار داشت: عملیات اجرایی این مجتمع بندری در سال ۱۳۹۳ با حضور رئیس جمهور آغاز و اکنون بخش‌های از آن تکمیل شده است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های بندری در جزیره نگین بوشهر افزود: تاکنون افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان در اجرای طرح‌های بندری هزینه شده که تا تکمیل شدن آن اجرای طرح‌ها ادامه دارد.

 ارجمندزاده همچنین از اجرای طرح‌های زیربنایی در جزیره نگین خبر داد و بیان کرد: تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین بوشهر شامل ساخت معابر، شبکه آبرسانی، برق‌رسانی دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 وی با تاکید بر نقش مهم مجتمع بندری نگین در افزایش تخلیه بارگیری کالا، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی تصریح کرد: با تکمیل پروژه‌ها در این مجتمع بندری زمینه پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر با ظرفیت ۵۰ هزار تنی فراهم می‌شود.

منبع: