دریانوردان از رفت و آمدهای دریایی غیرضروری خودداری کنند
پیغام: هواشناسی بوشهر خلیج فارس را از اواخر دوشنبه تا پنجشنبه مواج پیش‌بینی کرده و از دریانوردان خواسته از رفت و آمدهای دریایی غیرضروری خودداری کنند.
كدخبر: 117133
1399/05/19

به گزارش «پیغام»؛ شرایط جوی و دریایی تا ظهر فردا  به نسبت آرام خواهد بود که این، آرامش پیش از طوفان است زیرا  از اواخر وقت فردا، وزش باد و تلاطم خلیج فارس شروع می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به علت وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان از اواخر دوشنبه تا پنجشنبه، به تناوب مواج  خواهد بود.

فرج الله شکوهی پور افزود: این شرایط به تناوب در سواحل استان و مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس رخ می‌دهد.

او ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج در حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود و از دریانوردان می‌خواهیم از تردد‌های دریایی غیرضروری تا حد امکان بپرهیزند.

آسمان استان بوشهر تا پیش از ظهر فردا : کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

جهت وزش باد متغیر بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ و گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، پیش‌بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۰:۳۸ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۶:۲۱ بامداد، مد دوم دریا ساعت ۱۲:۰۵ و جزر دوم ساعت ۱۸:۴۳ است.

منبع: