دومین کارخانه تولید جوجه کشور درگناوه آماده افتتاح شد
مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: با هدف تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید دومین کارخانه تولید جوجه یک روزه در کشور و نخستین کارخانه در استان بوشهر هفته درروستای کوهک بخش ریگ این شهرستان برای افتتاح در هفته دولت امسال آماده شد.
كدخبر: 117135
1399/05/19

 به گزارش «پیغام»؛ عباس تخم افشان روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: احداث کارخانه تولید جوجه یک روزه یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که در اتمام و تحقق آن علاوه بر پیگیری و سرمایه‌گذاری شخص متقاضی، مسئولان استانی و کارگروه شهرستانی از جمله فرماندار، مدیریت جهادکشاورزی و  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پیگیری و حمایت وافری انجام دادند.

وی اظهار داشت: این کارخانه جوجه یک روزه توسط بخش خصوصی با حمایت دولت با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه در سال و اشتغال‌زایی ۵۰ نفر احداث شده‌است و امیدواریم با  بهره‌برداری از آن، جوجه مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان بوشهر تامین و ضمن خودکفایی به استان‌های همجوار نیز صادر شود.

تخم افشان گفت: کل سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود  که از این میزان، ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ۴ درصد از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و بیش از ۸۰ میلیارد ریال به‌عنوان آورده از سوی متقاضی است.

وی افزود: هدف اصلی از تاسیس این کارخانه، تولید جوجه یک روزه برای تامین و تحویل به واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان گناوه است.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه بیان کرد: در مرحله بعدی،  واحدهای پرورش مرغ گوشتی، جوجه‌ها را پرورش داده و پس از آماده شدن برای کشتار به کشتارگاه طیور شرکت ضامن آهو که قرار است در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گیرد تحویل شود.

وی گفت: کشتارگاه طیور ملیات کشتار، بسته بندی و انجماد مرغ را انجام داده و محصولات را برای مصرف به بازاهای هدف ارسال می‌کند.

تخم افشان اضافه کرد: افتتاح یک واحد پرورش مرغ گوشتی در روستای پوزگاه با ایجاد اشتغال ۱۰ نفر و آغاز عملیات اجرایی کارخانه خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی بندر ریگ با ایجاد اشتغال ۳۰ نفر از جمله دیگر پروژه‌های شهرستان گناوه در هفته دولت است.

منبع: