دانشگاه خلیج فارس و نفت و انرژی هند تفاهمنامه همکاری امضا کردند+عکس
پیغام: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: برای توسعه ظرفیت علمی بین‌المللی این دانشگاه در شبه قاره هند مذاکراتی با دانشگاه مطالعات نفت و انرژی هندوستان انجام و در نهایت منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری شد.
كدخبر: 117160
1399/05/20

به گزارش «پیغام» عبدالمجید مصلح در این باره افزود: تفاهم نامه مذکور شامل تبادل استاد و دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، کتابخانه‌ای، اینترنشیپ پروژه مشترک، فعالیت‌های آکادمیک، همکاری پژوهشی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی است.

"اینترنشیپ را می‌توان یک دوره کوتاه کاری تعریف کرد که از طرف کارفرما به دانشجو ارائه می‌شود این دوره بیشتر برای دانشجویان لیسانس تعریف می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای مدت چند هفته تا چند ماه برای یک کارفرما کار کنند."

وی اضافه کرد: این تفاهم نامه را رئیسان دو دانشگاه امضا کردند و دکتر آرش خسروی به نمایندگی از دانشگاه خلیج فارس و دکتر شیتال خانکا از طرف دانشگاه مطلعات نفت و انرژی هند مسئول اجرایی سازی آن هستند.

وی یادآور شد: براساس این تفاهم‌نامه، دو طرف توافق کردند از نام، برند و اعتبار معنوی طرف مقابل در فرایندهای مختلف ارتقای خود بهره ببرند.

مصلح اظهار داشت: برای اجرایی سازی تفاهم‌نامه،‌ دو دانشگاه در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا دوره‌های اینترنشیپ و کارآموزی از راه دور مشترک را راه اندازی و در برگزاری مشترک کنفرانس بین‌‍المللی دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی OGPC۲۰۲۰ همکاری خواهند کرد.
دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در۲۹ رشته کارشناسی، ۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی و نوآوری قرار داده‌است، این دانشگاه از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کارآفرین و بندر نوآوری انتخاب شده‌است.

منبع: