سامانه ثبت‎نام کارجویان منطقه ویژه پارس راه‌اندازی می‌شود
پیغام: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در اجرای دولت الکترونیک سامانه مکانیزه ثبت نام کارجویان این سازمان تا ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
كدخبر: 117199
1399/05/24

به گزارش «پیغام» به نقل از ایرنا؛ ایرج خرمدل روز پنجشنبه در آیین تجلیل خبرنگاران گفت: با راه‌اندازی این سامانه همه درخواست‌های اشتغال کارجویان و جذب نیرو در شرکت‌های مستقر در این منطقه  بدون دخالت انسانی و بر اساس امتیازهای تعریف شده شامل محل سکونت، مدرک تحصیلی و حرفه ساماندهی می‌شود و با راه‌اندازی این سامانه عدالت در جذب نیروی پروژه‌های منطقه متحول خواهد شد.

وی افزود: با پایان یافتن پروژه‌های گازی و ولتی در منطقه پارس جنوبی با حجم چند هزار نفری از نیروهای مواجه خواهیم شد که قرارداد کاری آنها به پایان می‌رسد که با تکمیل  پروژه‌های پایین دستی در منطقه این حجم نیرو به این پروژه‌ها منتقل خواهند شد.

خرمدل با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ پروژه سرمایه‌گذاری در این منطقه در انتظار آغاز عملیات اجرایی است ادامه داد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاری در زمینه حل مشکلات زیست محیطی منطقه در کنار حمایت‌ از طرح‌های سرمایه‌گذاری تکمیل ‌کننده زنجیر تولید از اولویت‌های سازمان منطقه ویژه پارس برای حل مشکل اشتغال در منطقه است.

وی اظهارداشت: براین اساس امیدوایم تا پایان سال جاری در هر ماه عملیات اجرایی چند پروژه سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی، نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به دغدغه وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت مبنی بر رسیدگی به مطالبات کارگران گفت: کارگروه بازرسی با حضور نمایندگان اچ اس ایی، حراست و اداره اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس تشکیل شده تا با بازرسی شرکت‌های منطقه وضعیت کارگران را از نظر پرداخت حق و حقوق، ایمنی و رفاهی مورد بررسی قرار دهند و به شرکت‌هایی که این موارد را رعایت نکنند ظرف مدت معینی فرصت داده می‌شود این نواقص را بر طرف سازند و در غیر این صورت وضعیت این مطالبات، طبق وظایف ذاتی سازمان منطقه ویژه پارس، از طریق مبادی قانونی پیگیری خواهد شد.

وی از رسانه‌ها خواست مواردی از مطالبات کارگران که رسیدگی نمی‌شود را جهت پیگیری منعکس کنند اما در این بین انتظار است که رعایت انصاف در تهیه خبر و اطمینان از صحت و سقم اخبار مثبت و منفی مد نظر این رسانه‌ها باشد.

خرمدل با اشاره به توافق همکاری این سازمان با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و شهرستان عسلویه برای آموزش و توانمندسازی معلمان منطقه گفت: این طرح برای تقویت بنیه علمی معلمان و دانش‌آموزان در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر اجرا خواهد شد.

کشاورز، نماینده اداره اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست با اشاره به این نکته که با افتتاح چندین طرح پتروشیمی تا پایان سال اتفاق‌های خوبی برای کارجویان منطقه روی خواهد داد، افزود، به دلیل شیوع ویروس کرونا میزان جذب نیرو در شرکت‌ها کاهش پیدا کرده‌است.

رئیس اچ اس ایی سازمان منطقه ویژه پارس در این نشست در پاسخ به دغدغه خبرنگاران در زمینه آلودگی محیط زیستی منطقه گفت: بسیاری از پالایشگاه‌ها میزان آلاینده‌ها را از ۲۵۰ تن در ساعت به ۱۵۰ تن برای هر ترین گازی کاهش داده‌اند و این امر توسط مجامع بین‌المللی نیز تایید شدهاست.

غریبی افزود: با اجرای پروژه‌های کاهش فلرینگ مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت نفت و گاز پارس میزان آلودگی در منطقه کاهش خواهد یافت که گزارش آن در وقت مقتضی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد:  فاز ۱ ساماندهی پسماندهای صنعتی منطقهویژه پارس در خرداد ماه امسال افتتاح شد.

افروزه مدیر جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست گفت، تمامی فرآیندهای جذب سرمایه‌گذار در منطقه به صورت الکترونیکی در حال تعریف است و امید داریم با تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در منطقه، شاهد کاهش آمار بیکاری باشیم.

در این دیدار با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران شهرستان  عسلویه تجلیل شد.

منبع: