از همه ظرفیت های جنوب استان در فرصت های شغلی باید استفاده کرد
نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب استان بوشهر علاوه بر صنایع نفت و گاز، ظرفیت‌های دیگری از جمله گردشگری، صنعت دریایی و صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی را داراست که در بحث اشتغال باید از آنها بهره لازم برده شود.
كدخبر: 117200
1399/05/24

به گزارش«پیغام» به نقل ازایرنا، حجت الاسلام موسی احمدی روز جمعه در نشست هم اندیشی اشتغال حوزه جنوب استان بوشهر افزود: در بحث اشتغال، تکیه مطلق به صنعت آسیبی جدی برای جنوب استان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تنها نباید به اشتغال در بخش صنعت توجه کرد زیرا این شهرستان‌ها ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف دارند که باید افق و چشم انداز ما دراین زمینه گسترده تر و روشن تر باشد.

احمدی افزود: سلسله نشست‌های کشوری و استانی با مقامات و نخبگان در حوزه اشتغالزایی از جمله اشتغال پایدار در روستاها برگزار شده و نتایج مثبت آنها به زودی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری صنعت با حوزه پیرامونی خود گفت: جذب و تکریم نیروی بومی، اجرای مناسب مسئولیت‌ها و تعامل اجتماعی مهمترین خواسته مردم از صنعت است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: جاده تعامل با صنعت بایستی دو طرفه باشد و شرط این تعامل و همکاری متقابل صنعت با منطقه در بحث اشتغال و مسئولیت‌های اجتماعی است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال و بکارگیری نیروهای بومی در حوزه‌های مختلف صنعت بعنوان یک مطالبه مردمی همواره مورد توجه بوده است، جلسه‌ها و نشست‌هایی با مدیران ارشد و میانی صنعت و دیگر بخش‌ها در این زمینه برگزار شده و امید می‌رود با توجه به استفاده از ظرفیت کمیسون انرژی در این رابطه، خروجی و حاصل این پیگیری‌ها اشتغال پایدار جوانان بومی در بخش‌های مختلف صنعت باشد.

وی افزود: اعتقاد کاملی به توان نیروهای بومی منطقه در سطح‌های مختلف مدیریتی دارم و لازم است مدیران مسئول نیز این تغییر نگرش را در خود ایجاد کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: از طریق پتروشیمی‌ها تلاش می‌شود دپارتمان صیادی در شهرستان دیر و دپارتمان صنعت در شهرستان عسلویه در دستور کار قرار گیرد.

منبع: