مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر:
پسماند از عوامل اصلی آلودگی دریا است
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: امروزه یکی از عوامل اصلی آلودگی دریا پسماندها هستند که باعث ایجاد آلودگی های محیط زیست و تهدید حیات آبزیان شده است .
كدخبر: 117621
1399/06/25

به گزارش«پیغام»، فرهاد قلی نژاد درگفت و گو با ایرنا افزود: مدیریت پسماندها در راستای جلوگیری از ورود پسماندها به اکوسیستم های آبی نظیر رودخانه ها، تالابها و دریا ضروری است زیرا ورود پسماندها موجب آلودگی اکوسیستم ها و آسیب جدی به زیستگاه ها می‌شود.

وی ادامه داد: در این بین ورود انواع پسماندها از منابع مختلف ممکن است به دریا رخ دهد که در هر صورت محیط زیست دریایی را به مخاطره می‌اندازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:با هدف بهبود محیط زیست دریایی طرح نظارت بر پسماند بنادر و اسکله‌های این استان آغاز شده است.

وی یادآورشد: در قالب این طرح از متولیان اسکله‌های صیادی و تجاری درخواست شده تا برنامه مدیریت پسماندهای خود را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ارائه کنند.

قلی نژاد اظهارداشت: پاکیزگی اسکله‌ها علاوه بر جلوگیری از ورود پسماندها به دریا، به دلیل ضرورت رعایت بهداشت مواد غذایی امری اولویت‌دار و ضروری است.

وی ادامه داد: در قالب طرح نظارت از کلیه بنادر و اسکله‌ها درخواست شده تا مدیریت اصولی پسماندها را با جمع آوری و انتقال پسماندها به محل‌های مطلوب اجرایی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفتکدر جهت مدیریت صحیح انواع پسماندها اعم از خانگی و صنعتی نظارت‌های لازم از سوی این اداره کل براساس قانون مدیریت پسماندها انجام خواهد شد تا عوامل تهدیدگر محیط زیست دریایی به حداقل کاهش یابد.

استان بوشهر دارای ۱۰ شهرستان است که هشت شهرستان آن ساحلی است.

منبع: