چاره‌ای جز رعایت دستورهای بهداشتی برای مقابله با کرونا نداریم
محمد مهدی خواجه‌ئیان گفت: برای مقابله با کرونا چاره‌ای جز رعایت دستورهای بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک نداریم.
كدخبر: 117705
1399/06/30

به گزارش «پیغام»؛ محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: سفر و حضور در تجمع‌ها چه در مهمانی و چه در مراسم ترحیم  تاثیر خود را گذاشته و باعث شده است که تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا بیشتر شود.

او ادامه داد: مردم می‌دانند چقدر این بیماری خطرناک است و چه عوارضی را به دنبال دارد، اما باز هم شاهدیم دستورهای بهداشتی رعایت نمی‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: استان ما نیز مانند دیگر نقاط کشور شرایط خوبی ندارد و باید در نظر داشته باشیم که پاییز و زمستان در پیش است. اگر چه استان ما گرمسیر است و دیر هوا سرد می شود اما مسافرت‌ها تاثیر خود را می‌گذارد و موج بیماری به استان ما هم خواهد رسید.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: مردم برای مقابله با کرونا چاره‌ای جز رعایت دستورهای بهداشتی ندارند و حتی اگر واکسن بیاید باز هم نمی‌توان صد درصد از کرونا به دور بود و باید دستورهای بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک رعایت شود.

او عنوان کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا، اکنون گفته می‌شود اگر کسی علائم سرماخوردگی را دارد، آن را کرونا بداند مگر خلافش ثابت شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: این مورد به این معنا نیست که ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد بلکه چون شیوع کرونا زیاد است ملاک را می‌گذاریم که فرد کرونا دارد.

خواجه ئیان همچنین با اشاره به اینکه دیروز ۴۹ بیمار جدید کرونا در استان شناسایی شده‌اند، بیان کرد: اکنون تعداد مبتلایان شناسایی شده به ۱۱ هزار و ۶۶۷ نفر و تعداد قربانیان ناشی از کرونا در استان بوشهر به ۵۵۷ نفر رسیده است. ۱۵۳ مبتلا به این بیماری نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

منبع: