معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر:
رعایت پروتکل بهداشتی در مدارس خط قرمز ما است/ مدارس کم جمعیت تجمیع می شوند
پیغام: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس خط قرمز ما است، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نداشته ایم و اگر جایی باشد حتما تذکرات لازم داده می شود.
كدخبر: 117744
1399/07/01

پیغام: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که  رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس خط قرمز ما است، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نداشته ایم و اگر جایی باشد حتما تذکرات لازم داده می شود.

به گزارش «پیغام»، حسین درتارج پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان این که آموزش و پرورش زیر بنای توسعه در مسائل مختلف در جامعه است گفت:  بر اساس سند تحویل بنیادین وظیفه آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در تمام ساحتی است که دانش آموز در مدرسه حضور دارد.

حضور دانش آموزان در کلاس های درس استانداردهای مهارتی الزامی است

وی با بیان این که سال تحصیلی امسال از 15 شهریور و با چالش ها و نقدهای زیادی آغاز شد، بیان داشت:  آموزش و پرورش بر این اساس که  وضعیت کرونا در کشور مشخص نیست و چه بسا  ممکن است بیشتر هم شود، شیوه بازگشایی مدارس بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز ابلاغ شد و بر همین اساس مبنای اصلی بازگشایی مدارس را رعایت  پروتکل های بهداشتی که از وزارت بهداشت به اموزش و پرورش ارسال شد، قرار داده شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که رعایت پروتکل بهداشتی خط قرمز ما است، گفت:  براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، هیچ فردی نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند و اگر بخواهند غیرحضوری آموزش ببینند، اشکالی ندارد.

وی با بیان این که حضور دانش آموزان در کلاس های درس استانداردهای مهارتی الزامی است، گفت: کلاس های درس استانداردهای مهارتی در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش که تدریس مجازی نیست، مدرسه باید برنامه ریزی داشته باشد تا دانش آموزان با رعایت پروتکل بهداشتی در کارگاه آموزشی و امتحانات مدرسه حضور داشته باشند.

درتاج با بیان این که برگزاری کلاس های درس در مدارس براساس استقبال دانش آموزان می باشد، گفت: اگر در مدرسه ای  دانش آموز حضور داشته باشد حتی یک نفر، وظیفه  ما است که کلاس درس را به صورت حضوری برگزار کنیم اما اگر در هفته‌های آینده استقبالی از آموزش حضوری نشد، آموزش را در بستر فضای مجازی می‌گذاریم.

نقص در ثبت نام  دانش آموزعلت اختلال در شبکه شاد

وی در پاسخ به سوالی  درخصوص  اینکه  ره اندازی شبکه شاد گلایه را به همراه داشته است، بیان داشت: این که حضور دانش آموزی در شبکه شاد با اختلال روبه رو شده است به دلیل این است که ثبت نام کامل دانش آموز در سامانه سناد که مبنای کار است، صورت نگرفته باشد و امیدواریم  براساس قول هایی که داده شده بزودی این مشکل  که یکی ازدغدغه خانواده ها است، رفع  شود.

30 درصد دانش‌آموزان به گوشی هوشمند دسترسی ندارند

درتاج با بیان این یکی از دغدغه ما در آموزش و پرورش آن دسته از دانش آموزانی که به علت نداشتن گوشی هوشمند و اینترنت  به آموزش های غیر حضوری دسترسی ندارند، بیان داشت:  حدود 30 درصد دانش اموزان استان  به آموزش های مجازی دسترسی نداشته  اما کسانی که در نبود این امکانات به اموزشهای تلویزیون  دسترسی داشته  بالای 95 درصد است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بدترین شرایط ممکن اگر دانش آموزی دسترسی به تلویزیون هم نداشته باشد آموزش و پرورش محتوای درسی را به صورت سی دی و یا درس نامه تدوین  و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد داد.

به گفته معاون آموزش متوسط اموزش و پرورش استان بوشهر جهت دسترسی برخی دانش اموزان به وسایل هوشمند رایزنی هایی با خیرین وشرکت های نفتی در استان شده است تا این تجهیزات در اختیار دانش‌آموزان قرارداده شود.

 وی در بخشی از سخنانش به شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و بیان داشت: لیستی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در اختیار فرمانداران، شهرداران و دهیاران  گذاشته شده  و شورایی را به همین مناسبت در شهرستان ها تشکیل شده است که امیدواریم با همراهی خانواده  بتوانیم  این دانش آموزان را به مدرسه بازگردانیم.

درتاج  با بیان این که مدارس کم جمعیت تجمیع  می شوند، بیان داشت: جمعیت برخی از مدارس به ویژه در روستاها، زیرنرم است و تامین امکانات، تجهیزات و نیروی  انسانی برای این مدرسه ها مشکل است و بنا است با همکاری فرمانداران ودهیاران مدارس تجمیع شوند.

95هزار و 581 دانش آموز در مدارس ثبت نام کرده اند

این مقام مسئول درآموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که تاکنون  95 هزار و 581 دانش آموز در مدارس ثبت نام کرده اند، گفت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون 54 هزار و 674 دانش آموز متوسط اول، 40 هزارو 907 دانش آموز دوره متوسط دوم در مدارس استان  ثبت نام  شده اند.

وی با بیان این که یکی از دستاوردهای آموزش وپرورش در حوزه آموزش متوسطه پوشش تحصیلی و عدالت آموزشی است، گفت: پوشش تحصیلی در دوره اول متوسط در سال تحصیلی گذشته 41/97 درصد درحالی که در کشور 88/93 درصد و 4 درصد استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است.

درتاج همچنین اضافه کرد: پوشش تحصیلی در دروه متوسط در سال گذشته 29/89 درصد بوده است درحالی که میانگین  کشور 64/81 درصد را نشان می دهد.

به  گفته این مقام مسئول، نرخ ترک تحصیل دانش آموزان در دوره دوم متوسطه در سال گذشته  1.56 درصد و در دوره اول متوسطه  3.09 درصد بوده است، درصورتی میانگین کشوری در دوره دوم 2.46 درصد و دوره اول 4.41 درصد بوده است.     

نقش کم رنگ شهرداری ها در برگزار کلاس های تقویتی کنکور

وی  با بیان این که بر اساس آخرین نتایج کنکور سراسری در سال 98 جایگاه بوشهر به رتبه 15 در بین دیگر استان های کشور ارتقا یافته است، اظهار داشت: در سال گذشته  222 دانش آموزان بوشهری رتبه زیر هزار را کسب کردند اما امسال هنوز آماری در این خصوص وجود ندارد.

درتاج با بیان این که هرچند در برگزاری کلاس های تقویتی کنکور در استان نقش شهرداری ها کم رنگ بوده است اما دهیاران در این زمینه فعالیت بیشتری داشته اند.

وی با بیان این که مدیون همراهی مجموعه نفت و گاز در برگزاری کلاس های کنکور هستیم، افزود: در چند سال گذشته سازمان منطقه ویژه اقتصادی  برای برگزاری کلاس های تقویتی کنکور در شهرستان های جنوبی استان همکاری خوبی با آموزش و پرورش استان داشته اند و دانش اموزان زیادی در قالب طرح نخبه پروری را تحت پوشش قرار داده است.

فعالیت 20 پایگاه انتخاب رشته کنکور از 2 تا 5 مهرماه در استان

 درتاج با بیان این که 20 پایگاه انتخاب رشته کنکور در استان فعالیت دارند، گفت: این پایگاهای از2 تا5 مهرماه  آغاز به کار می کنند و دانش آموزان با دریافت نوبت می توانند از مشاوران در انتخاب رشته بهره بگیرند. هزینه انتخاب رشته در پایگاه ها بین 80 تا 100 هزار تومان می باشد.

دختران بیشتر از پسران در کنکور شرکت کردند

معاون آموزش متوسطه آموز ش و پرورش استان بوشهر با بیان این که امسال 18 هزار و 416 نفر در کنکور سراسری در استان شرکت کردند، گفت از این تعداد 11 هزارو 703 نفر از خانم ها و 6 هزار و 713 نفر آقایان  در گروه های آموزشی مختلف در کنکور امسال حضور داشتند.

وی همچین در خصوص مدارس شبانه روزی با توجه به شیوع کرونا در استان گفت: این مدارس همانند دیگر مدارس با رعایت پروتکل بهداشتی  و لحاظ شدن فاصله گذاری اجتماعی در خوابگاه  بازگشایی شده اندو ترتیبی اتخاذ شده تا دانش آموزانی که به علت دوری مسافت امکان رفت و آمد ندارند و مجبورند در خوابگاه ها اقامت کنند به صورت یک هفته درمیان( شنبه و یکشنبه یک گروه آموزشی و دوشنبه و سه شنبه گروه دیگرآموزشی)  به مدرسه بیایند.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: