چهار واحد صنعتی بوشهر به فرابورس معرفی شدند
پیغام: مدیرعامل شرکت شهرک‎ها و نواحی صنعتی استان بوشهر گفت: چهار واحد صنعتی این استان در حوزه‌‎های تولید سیم و کابل، ورقه‏‌های پلیمری و طلق‎های شیشه‎ای به سازمان فرابورس معرفی شدند.
كدخبر: 117749
1399/07/02

به گزارش «پیغام»؛ مهدی صفوی روز سه‏‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معرفی این واحدها به سازمان فرابورس فرصتی است تا بتوانند از این ظرفیت برای تامین نقدینگی غیربانکی به سود خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: سازمان‎های بورس و اوراق بهادار و صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و فرابورس ایران برای افزایش همکاری‌ها و حمایت از صنایع کوچک و متوسط و بهره‌مندی آنها از مزایای ورود به فرابورس اقدام‌های موثری در پیش گرفتند که واحدها باید از این ظرفیت استفاده ببرند.

صفوی اظهارداشت: با توجه به دشواری دریافت تسهیلات بانکی واحدها می‏‌توانند از طریق پذیرش در بورس و فرابورس نقدینگی مورد نیزا خود را تامین کنند.

وی افزود: برای تحقق این مهم یک سری الزام‏‌ها و چارچوب‏‌ها لحاظ شده‌است که واحدهای داوطلب پذیرش در بورس و فرابورس باید به آن توجه جدی داشته باشند.

صفوی یادآور شد: برخورداری از معافیت مالیاتی، سهولت و سرعت پذیرش و فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی در قالب معرفی شرکت به آحاد جامعه از مزایای فراهم شدن بستر پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس و بورس به شمار می‌‏رود.

 وی افزود: تولیدکنندگان داخلی با استفاده از ظرفیت  بازار سرمایه قادر خواهند بود بخشی از سهام خود را در بورس عرضه و برای افزایش خطوط تولید و احداث کارخانجات جدید داخلی تامین مالی ارزان قیمت داشته باشند.

منبع: