پلمپ ۷۵۸واحد صنفی استان به دلیل بی توجهی به پروتکل بهداشتی
پیغام: رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر با تاکید بر تلاش همگانی در شکستن زنجیره انتقال کرونا گفت: در ۸ماه گذشته ۷۵۸واحد صنفی استان بوشهر در پی بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌ها علیه کرونا پلمب شدند.
كدخبر: 117790
1399/07/05

به گزارش «پیغام»؛ عباس قلی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه "در راستای مدیریت  بیماری کرونا  در 8 ماه گذشته بیش از 105 هزار مورد بازرسی از اماکن مختلف استان بوشهر انجام شده است" اظهار داشت: از این میزان 84 درصد آن مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی از تشکیل پرونده‌های قضایی در راستای بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و بیان کرد: 2 هزار و 600 پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی استان بوشهر ارجاع شده که 2.6 درصد کل بازرسی‌ها است.

مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر از پلمب واحدهایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکرده‌اند خبر داد و افزود: 72 صدم درصد از کل بازرسی‌ها به تعداد 758 مکان به سبب بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌ها علیه کرونا پلمب شده‌اند.

قلی‌پور از انجام گشت‌های مشترک در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و تصریح کرد:تاکنون شش‌هزار 800 بازرسی مشترک با دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی انجام شده که 6.9 درصد کل بازرسی‌ها است.

 رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر به وضعیت رعایت پروتکل بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 96 درصد کارکنان در ادارات استان بوشهر از ماسک استفاده و 89 درصد فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی رعایت می‌‌کنند.

قلی‌پور با بیان اینکه "در بانک‌های استان بوشهر 96 درصد از ماسک استفاده می‌کنند" افزود: صنوف، اماکن و کارگاه‌ها 90 درصد و مدارس 96 درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه "در سواحل، تفریحگاه‌ها و معابرعمومی 60 درصد از ماسک استفاده می‌شود" خاطرنشان کرد:فاصله‌گذاری اجتماعی در این مکان‌ها نیز 60 درصد ارزیابی شده است.

 رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر استفاده از ماسک در فرودگاه‌های استان را 100 درصد دانست و بیان کرد: این میزان در مطب‌ها، داروخانه ها و مراکز درمانی  92 درصد است.

قلی‌پور با تاکید بر تلاش همگانی در شکستن زنجیره انتقال کرونا خاطرنشان کرد: تنها راه مصون ماندن از بیماری کرونا استفاده از ماسک  و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

منبع: