در۶ ماه نخست امسال، ۷۵ مورد عملیات اضطرار دریایی در آب‌های استان انجام گرفت
پیغام: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: با انجام ۷۵ عملیات اضطرار دریایی، ۶۵ آسیب دیده از سوانح دریایی در نیمه نخست امسال در حوزه آب‌های استحفاظی استان نجات یافتند.
كدخبر: 117797
1399/07/06

به گزارش «پیغام»؛ حجت خسروی در این باره اظهار داشت:  در۶ ماه نخست امسال، ۷۵ مورد عملیات اضطرار دریایی در آب‌های استان انجام گرفت که ۵۷ مورد آن امداد پزشکی و ۱۸ مورد دیگر سانحه دریایی و نقص فنی بوده است.

او افزود: از تعداد ۱۸ مورد سانحه دریایی ۸ مورد آبگرفتگی، ۴ مورد آتش سوزی و ۵ مورد نیز نقص فنی بوده است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: در خصوص نوع شناور‌های سانحه دیده بیشترین آمار با ۹ مورد مربوط به شناور‌های سنتی بوده است. یک مورد آتش سوزی هم در شناور نفتکش و ۸ مورد دیگر در سایر شناور‌ها از قبیل قایق‌های صیادی و تفریحی رخ داده است.

خسروی درباره بیشترین آمار اضطرار دریایی بر حسب مناطق نیز بیان کرد: بندر بوشهر ۶ مورد، عسلویه ۵ مورد، بندر عامری ۳ مورد، خارگ ۲ مورد و بنادر دیلم و دیر هرکدام یک مورد عملیات داشته‌اند.

او در خصوص نفرات نجات یافته نیز عنوان کرد: تعداد افرادی که دچار سانحه شدند ۶۶ نفر بوده که در این میان ۶۵ نفر از آنان نجات یافتند. دو مورد فوتی نیز گزارش شده بود که یکی از آنان قبل از اعلام به مرکز هماهنگی اضطرار دریایی فوت شده بود و نفر دوم نیز پس از انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست داد. همچنین یک مورد جسد نیز بر روی آب کشف شد که مربوط به سوانح دریایی گزارش شده نبود و برای احراز هویت تحویل عوامل قضایی شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، وجود ۸ ایستگاه مخابراتی، ۶ پایگاه جستجو و نجات با استقرار ۶ فروند شناور جستجو و نجات (قایق ناجی ۵ فروند و یک قایق سار)، یک فروند بالگرد استیجاری و یک فروند واحد پروازی سیمرغ (جایروپلین) را از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد.

خسروی تاکید کرد: همچنین برای تسریع در اطلاع رسانی و پیشگیری از هرگونه تاخیر در پاسخ گویی به اضطرار‌های دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش‌شماره تخصیص یافته است.

منبع: