امسال ۲۹۸ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر تحصیل می کنند
پیغام: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر امسال ۲۹۸ دانشجو است که پس از قبولی نهایی و از ترم آینده وارد دانشگاه خواهند شد.
كدخبر: 117803
1399/07/06

به گزارش «پیغام»،  اکبر مولایی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: داوطلبانی که پس از مجازشدن در کنکور سراسری دارای شرایط دانشگاه فرهنگیان بودند و رشته‌های این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند پس از اعلام نتایج «سه برابر ظرفیت» به مصاحبه تخصصی فراخوانده می‌شوند و کسانی که امتیاز‌های برتر را به‌دست آورند در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

وی اضافه کرد:  امسال ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر ۲۹۸ نفر است که با توجه به وجود تدریس ۵ رشته در این دانشگاه، ۲۷۰ دنشجو در استان و ۱۸ دانشجوی ما در رشته‌هایی که در استان‌های همسایه تدریس می‌شود، تحصیل خواهند کرد و نگرانی برگزاری کلاس نباشند.

 او در پاسخ به این پرسش که مصاحبه دانشجویان چه زمانی خواهد بود، گفت: انتخاب رشته تازه تمام شده که امیدواریم تا پایان مهر نتایج سه برابر ظرفیت به ما اعلام شود و مصاحبه هم در آبان انجام می‌شود؛ پس از آن پذیرفته‌شدگان نهایی وارد دانشگاه می‌شوند و از ترم آینده تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر یادآور شد که نحوه و تعداد پذیرفتن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بر اساس اعلام نیاز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر و با توجه به شمار بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود که آن هم بر اساس ردیف استخدامی به دانشگاه، این تعداد سهمیه‌ها به استان‌ها داده می‌شود.

 دانشگاه فرهنگیان کشور در ۱۶ رشته دانشجومعلم پرورش می‌دهد که هم‌اکنون در استان بوشهر در پنج رشته‌ی آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی، تربیت بدنی، زبان انگلیسی و علوم اجتماعی دانشجو پذیرفته می‌شود. دانشجویان رشته‌هایی که اعلام نیاز شده اگر کمتر از حد نصاب تشکیل کلاس یعنی زیر ۱۵ نفر باشند به استان‌های همسایه که آن رشته‌ها را تدریس می‌کنند فرستاده می‌شوند و در پایان در استان بوشهر به‌کار گرفته می‌شوند.

منبع: