برگزیدگان جشنواره شعر «بر بلندای غدیر» معرفی شدند+عکس
پیغام: جشنواره استانی شعر «بر بلندای غدیر» به ایستگاه پایانی رسید و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
كدخبر: 117827
1399/07/07

 پیغام: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهرگفت: جشنواره استانی شعر «بر بلندای غدیر» در دو بخش کلاسیک و آزاد برگزار و با استقبال خوب شعرای آئینی استان همراه بود.

به گزارش «پیغام»؛ احمد بارگاهی در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره حدود 200 اثر از بیش از 60 شاعر استان دریافت کرد که در نهایت با بررسی داوران، نفرات برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

  

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر بر بلندای غدیر به‌مناسبت ایام دهه مبارک ولایت و عید سعید غدیر خم و به‌ صورت مجازی برگزار شد، افزود: به اذعان داوران این جشنواره، در بخش کلاسیک آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و انتخاب نفرات برگزیده بسیار دشوار بوده است. همین امر نشان می‌دهد که پتانسیل بالایی در حوزه شعر استان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم طی سال‌‌های آتی با برگزاری جشنواره‌های دیگر قدمی در راستای اعتلای شعر بوشهر برداریم.

بارگاهی در ادامه با تاکید بر اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونای کل کشور برگزار شد، تصریح کرد: طی یک ماه گذشته اختتامیه چندین جشنواره فرهنگی در حوزه‌های مختلف هنری از جمله موسیقی محلی (شروه‌خوانی، بیت‌خوانی و نیمه‌خوانی)، مداحی سنتی (سوگواره اشک و عطش)، شعر (جشنواره استانی شعر خلیج فارس) و... توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر برگزار شد که همه این مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تنها با حضور برگزیدگان و داروان این برنامه‌ها بوده است.

  

گفتنی است، جشنواره شعر بر بلندای غدیر با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر و سازمان بسیج هنرمندان بوشهر برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) برگزار شد و بر اساس نظر داوران این جشنواره، برگزیدگان به‌ترتیب زیر معرفی می‌شوند:

 اعلام آراء هیات داوران جشنواره استانی شعر بربلندای غدیر:

بخش کلاسیک:

مقام های اصلی:

 1- مقام اول: تقیه زنگنه

2- مقام دوم: حیدر منصوری

3- مقام سوم مشترک: علی حسین جمالی و راضیه باقرزاده

 مقام های برگزیده:

 احمد جمعه پور

 ابراهیم درویشی

راضیه راستی

 شایسته تقدیر:

(نوجوان) هانیه احمدی

 بخش آزاد

از میان ۱۵ اثر  مقام اول تا سوم انتخاب نشد.

 مقام های برگزیده :

سلیمه سیاوشی

صدیقه درویشی

عباس احمدی

 هیات داوران جشنواره:

 محمدرضا احمدی فر

غلامرضا ابراهیمی

صدیقه  مزارعی زاده

منبع: