در نیمه اول امسال ۳۰ اثر و بنای تاریخی در بوشهر مرمت شد
پیغام: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۳۰ اثر و بنای تاریخی در این استان مورد مرمت، ساماندهی و استحکام بخشی قرار گرفت.
كدخبر: 117879
1399/07/09

به گزارش «پیغام» نصرالله ابراهیمی در این باره افزود:  کار مرمت این آثار با هفت میلیارد تومان اعتبار در شهرهای بوشهر، سیراف، برازجان و خارگ انجام شد و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم افزایش یابد.

وی بیان کرد: مرمت و ساماندهی پل مشیر، بناهای تاریخی سیراف، دیوار قلعه زائرخضر خان، بنای آل عصفور، مسجد ملک از جمله مهمترین بناها و عمارت‌های تاریخی است که از اول سال تاکنون در استان بوشهر مرمت شده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: در این مدت حوزه ثبت آثار با تلاش شورای ثبت استان پنج اثر منقول و یک مکان رویداد دوران دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه گذر رفیعی - رشیدی اضافه کرد: تعیین حریم ۲ اثر تاریخی و تهیه نقشه جی آی اس بافت تاریخی بوشهر از دیگر عملکردهای حوزه میراث فرهنگی از ابتدای سال جاری تاکنون است.

ابراهیمی، تهیه و ساخت مخزن امن اموال فرهنگی و تاریخی را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: در کنار خرید تجهیزات موزه‌ای بیش از ۲ هزار  اثر در موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر ساماندهی شد.

وی برگزاری مزایده عمومی چهار اثر و واگذاری یک بنای تاریخی به بخش خصوصی را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه میراث فرهنگی برشمرد.

ابراهیمی اضافه کرد: با افتتاح فاز نخست گذر رفیعی و رشیدی، مرحله دوم ساماندهی این گذر آغاز شد و در کنار این موضوع تلاش می‌شود مرمت، استحکام بخشی و سامان دهی دیگر پروژه‌های فعال این استان نیز تا پایان سال جاری به پایان برسد.

 

 

 

منبع: