برگزیدگان اولین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری ها و پایگاهای خبری استان بوشهر معرفی شدند+عکس
پیغام: آیین اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها وپایگاه های خبری استان بوشهر به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صبح امروز چهارشنبه (9 مهرماه) در تالار بزرگ لیان برگزار شد.
كدخبر: 117882
1399/07/09

پیغام: آیین اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها وپایگاه های خبری استان بوشهر به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صبح امروز چهارشنبه (9 مهرماه) در تالار بزرگ لیان برگزار شد.

 به گزارش «پیغام»؛ این جشنواره به علت شیوع بیماری کووید 19 در استان به صورت مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، استانداربوشهر، مدیرکل فرهنگ و  ارشاد و برگزیدگان جشنواره از مدعوین این جشنواره بودند.

 آغازگر این برنامه قرائت کلام الله مجید و سپس پخش سرود جمهوری اسلامی بود. در ادامه مجری برنامه،از مازیار هوشمند مدیرعامل خانه مطبوعات استان بوشهر جهت خوش آمدگویی و تشریح جزییات جشنواره بر روی سن دعوت کرد.

تخصیص تعهدات اجتماعی مراکز صنعتی در عسلویه به حوزه رسانه

 مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر در این آیین، ضمن خوش آمدگویی  به مدعوین به تشریح جزییات اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در استان بوشهر پرداخت و گفت: آثار ارسالی از سوی هیات داوران در مرکز بررسی و برگزیدگان مشخص شدند.

  

مازیار هوشمند درادامه افزود:  این جشنواره در سه بخش حرفه ای، موضوعی و ویژه برگزار شد که بخش حرفه ای آن شامل  ( سرمقاله، مقاله یادداشت، مصاحبه، ) گزارش(خبری، تحلیلی و تحقیقی)، خبر، تیتر، عکس( خبری و گزارش تصویری) صفحه آرایی، عکس، طنزو کاریکاتور در سه موضوع اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و آب و حقوق شهروندی  داوری شده است.

وی  با بیان این که با توجه به اهمیت منطقه عسلویه بخش ویژه این جشنواره را به موضوع (عسلویه، پایتخت انرژی ایران) اختصاص داده شده است، گفت: در این بخش اداره کل ارشاد بوشهر، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، شرکت پتروشیمی خلیج فارس و شورای راهبردی منطقه پارس با خانه مطبوعات استان در برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند.

هوشمند بیان داشت: با دستور استاندار بوشهر جهت حمایت مطبوعات و رسانه های استان بوشهر تمام پروژه ها که در استان اجرا می شود، باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: با رایزنی های صورت گرفته با مجموعه پتروشیمی ها و مراکز صنعتی منطقه عسلویه، قرار است در بحث تعهدات اجتماعی یک بخش برای حوزه فرهنگ و رسانه اختصاص دهند که امیدواریم با پیگیری و دستور استاندار این مهم محقق شود.

هوشمند با اشاره به شیوه نامه جدید وزارت ارشاد درخصوص تخصیص آگهی های دولتی و یارنه ها به نشریات نگرانی هایی را برای مطبوعات به همراه داشته است، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می کنیم تا با پیگیری زمینه بازنگری در تدوین این شیوه نامه را فراهم کند، به اعتقاد مدیران نشریات با اجرای این شیوه نامه مطبوعات شرایط سخت تری خواهند داشت.

احداث پردیس سینما در کنگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین گفت: با شیوع  بیماری کووید 19 در کشور و استان، رسانه های استان در کنار کادر درمان نقش خود را برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی  به خوبی ایفا کرده است.

فاطمه کرمپور با یاد دو روزنامه نگار فقید هم استانی زنده یادان "غلامعلی قاضی زاده مدیرمسئول نشریه چشم انداز جنوب و یعقوب علیزاده" اظهار داشت: مطبوعات و رسانه های استان مجاهدین عرصه اطلاع رسانی هستند که می توانند باعث پیشرفت یک جامعه شوند.

  

وی در ادامه بیان داشت: اهالی رسانه تلاش می کنند تا اطلاعات را به صورت دقیق، مستند و به موقع به دست مخاطبان برسانند و علاوه بر اطلاع رسانی با آموزش و ایجاد وحدت  و آرامش در جامعه  نفش خود را به خوبی ایفا کنند.

کرمپور خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع  بیماری کووید 19 تغییراتی در سبک زندگی مردم ایجاد شده است و رسانه های باید  خود را با این تغییرات وفق دهند و با حفظ این تغییرات  و با یک قالب جدید، نگرش و مدیریت خوب می توان این تحدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی در ادامه به برخی از پروژه های فرهنگی در استان اشاره کرد و بیان داشت: مجتمع فرهنگی عسلویه که قریب به 10 سال از کلنگ زنی آن می گذشت عملیات اجرایی این مجتمع آغاز شده و امیدواریم ظرف 10 ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از احداث پردیس سینما در کنگان خبر داد و بیان داشت: با رایزنی صورت گرفته، پردیس سینمای کنگان با همراهی مسئولان استان، حمایت شرکت هلدینگ خلیج فارس  و شرکت های پتروشیمی منطقه عسلویه که قول دادند در تامین اعتبار این پروژه اداره فرهنگ و ارشاد را همراهی کنند،احداث خواهد شد.

بهره نگرفتن از ظرفیت رسانه ها پاشنه آشیل دولت روحانی

استاندار بوشهردر این آیین گفت: رسانه ها نقش پررنگی در بحث فرهنگ سازی مقابله با بیماری کووید 19  داشته اند  و تمام توان خود را برای اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، و آموزش عمومی به کار گرفته اند.

  

عبدالکریم گرواند در ادامه افزود: در شرایط جدید تلاش می کنیم نکته هایی که مسئولان، مدیران و رسانه های بر روی آن تاکید دارند، فرهنگ سازی برای تغییر سبک زندگی و مواجه با شرایط جدید زندگی است ، اگرسبک زندگی تغییر نکند  مشکلات جدیدی پیدا خواهیم کرد.

وی یاداور شد: همانطور که از کادر درمان انتطار داریم به سلامت جامعه کمک کند، رسانه ها نیز در کنار آنها رسالت سنگینی بر عهده دارند  تا فرهنگ شرایط زندگی جدید را در جامعه  نهادینه کنند.

استاندار بوشهر با بیان این که استان بوشهر سابقه درخشانی در حوزه فرهنگ و رسانه دارد، گفت: در همین راستا در جلسه ای از وزیر فرهنگ و ارشاد درخوا ست کردیم موزه مطبوعات جنوب کشور در بوشهر راه اندازی شود چرا که بوشهر در حوزه فرهنگ، استان ریشه داری است.  

وی  بیان داشت: قبول داریم در دولت تدبیر و امید در حوزه رسانه ضعیف عمل کردیم و این پاشنه آشیل دولت بود که نتوانستیم در بهره گیری از ظرفیت های رسانه در بیان عملکرد  دولت به خوبی استفاده کنیم.

گرواند با بیان این که اگر مدیری فعالیت های انجام شده در حوزه خود را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی دهد، گناه رسانه نیست، گفت: در همین زمینه  و برای تعامل با رسانه ها معاون عمرانی استانداری تورهای رسانه ای را برگزار کرده است تا با حضور خبرنگاران در محل پروژه ها عمرانی از روند عملیات اجرایی پروژه ها  اطلاع رسانی شود.

استاندار بوشهر با بیان این که سخت ترین شرایط مالی کشور در تاریخ را در این  دولت تجربه می کنیم، افزود: درشرایط جنگ اقتصادی نابرابری که دشمن درصدد است تمام روزنه ها را برروی کشور ما ببندند، دولت ظرفیت های خود را به کار می گیرد تا مشکلات و کمبودها را کاهش دهد.

وی با بیان این که با وجود شرایط سخت اقتصادی هیچ پروژه عمرانی در بوشهر متوقف نشده است، گفت:  امیدواریم هر چه زودتر  در حوزه اقتصادی به ساحل ارامش برسیم وبا انسجام و همدلی و با پشت سر گذاشتن این شرایط سخت جامعه را نسبت به اینده امیدوارتر کنیم.  

در ادامه این آیین، کلیپی از دوران حیات و فعالیت رسانه ای روزنامه نگار فقید زنده یاد غلامعلی قاضی زاده پخش شد و از خانواده این روزنامه نگار هم استانی با اهدا لوح یادبودی تقدیرشد.

در بخش دیگری از این مراسم، رونمایی از کتاب "شهر نوشت" مجموعه یادداشت های مطبوعاتی پیشکسوت عرصه ر سانه حسین حشمتی بود که به تازگی توسط انتشارت نای بند به چاپ رسیده است.

پایان بخش این آیین، معرفی برگزیدگان جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها وپایگاه های خبری استان در بخش های مختلف بود که با اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره از برگزیدگان تقدیر به عمل امد.

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

منبع: