رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر :
میانگین سنی فوت‌شدگان بر اثر کرونا در دیّر۶۶ سال است
پیغام: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: میانگین سنی فوت‌شدگان بیماری کووید۱۹ در شهرستان دیر ۶۶ سال بوده و افراد مسن و سالخورده در معرض مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری قرار دارند.
كدخبر: 117969
1399/07/15

به گزارش «پیغام»؛ احمد آخوندی در نشست شورای اداری شهرستان دیّر با اشاره به هفته ملی سالمند گفت: شعار امسال هفته ملی سالمندان« کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» نام‌گذاری شده است.

وی با هشدار به گروه سالمندان برای توجه به توصیه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس گفت: میانگین سنی فوت‌شدگان این بیماری در شهرستان دیر ۶۶ سال و میانگین سنی مبتلایان ۴۱ سال است.

آخوندی در خصوص توزیع سنی بیماران مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان دیّر گفت: ۸۱ درصد مبتلایان مربوط به گروه سنی صفر تا ۵۹ سال و ۱۹ درصد مربوط به گروه سنی سالمندان یعنی ۶۰ سال به بالا هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر اضافه کرد: علی‌رغم اینکه ۱۹درصد از کل بیماران مبتلا به بیماری کووید19 در شهرستان دیّر را سالمندان تشکیل می‌دهند اما مرگ‌ومیر در این گروه سنی بالا و ۷۲ درصد کل مرگ‌های اتفاق افتاده به علت بیماری کووید ۱۹ مربوط به این گروه سنی است که بسیار نگران‌کننده است.

وی به تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دیّر اشاره‌کرده و گفت: از تعداد ۳۰۸ فرد مبتلا مراجعه‌کننده به سیستم بهداشتی درمانی شهرستان دیر که تست کووید آن‌ها مثبت گزارش‌شده، ۴۱ درصد آن‌ها منجر به بستری و بقیه دوره درمان خود را در منزل و قرنطینه خانگی سپری کرده‌اند.

آخوندی افزود: ۳۶ درصد موارد بستری مربوط به گروه سالمندان بوده که از این میزان ۴۰ درصد آن‌ها به دلیل شدت و وخامت بیماری متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر یادآور شد: ۶۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید19 در شهرستان دیّر را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که ۷۲ درصد از فوت‌شدگان مرد و ۲۸ درصد زن بوده‌اند.

آخوندی شرکت مردم در دور همی‌های خانوادگی، مراسم ترحیم و عروسی، تجمعات در فضاهای متراکم و مراکز خرید و عدم استفاده از ماسک را از عوامل گسترش و انتشار ویروس کرونا برشمرد و گفت: مردم بارعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی منظم دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری شهری و برون‌شهری در مبارزه با این ویروس یاریگر حوزه سلامت و مدافعان سلامت باشند.

منبع: