احتمالا ملخ‌ها بهمن به بوشهر برسند
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: زمان و مکان حمله ملخ‌ها مشخص نیست ولی پیش‌بینی می‌شود که احتمالا بهمن‌ماه به بوشهر برسند.
كدخبر: 117995
1399/07/16

به گزارش «پیغام»، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در دو فصل زراعی گذشته ملخ‌ها یک بار به دشت‌های استان بوشهر حمله کردند که خسارت‌هایی وارد شد و یک بار هم به مناطق کوهستانی حمله کردند که با مقابله به‌موقع هیچ خسارتی وارد نشد.

وی اضافه کرد: هر چند هنوز زمان و مکان حمله ملخ‌ها به استان بوشهر به صورت دقیق مشخص نیست ولی پیش‌بینی می‌شود این حمله اواسط بهمن‌ها انجام شود که آمادگی کاملی برای مقابله با این آفت داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ عملیات مقابله با ملخ‌ها در سطح ۱۰۴ هزار هکتار و در سال زراعی گذشته در سطح ۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه حمله ملخ‌ها به استان بوشهر از سمت شبه‌جزیره عربستان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مقابله با ملخ‌ها تابع شرایطی همچون محل حضور، تراکم ملخ‌ها، زمان ورود و مسائلی از این قبیل است.

عمرانی با اشاره به اینکه آمادگی نسبتاً خوبی برای مقابله با حضور ملخ‌ها داریم تصریح کرد: هم از نظر سموم مورد نیاز، و هم از نظر تجهیزات و نیروی انسانی آمادگی لازم را برای مقابله با ملخ‌ها داریم.

وی تاکید کرد: تجربه دو سال گذشته در مقابله با ملخ‌ها یک سرمایه مناسب برای مقابله جدی با ملخ‌ها است که تلاش می‌شود با ردیابی و پایش به‌موقع، مقابله نیز در زمان مناسب انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: انتظار داریم همه مردم در صورت مشاهده ردی از ملخ‌ها، این موضوع را اطلاع رسانی کنند تا ردیابی و پایش در زمان مناسب صورت گیرد.

منبع: