تجلیل از پیشکسوتان در روز جهانی سالمند
پیغام: در مراسمی که با همت مدیر بنیاد فرزانگان جهاندیده در سازمان بهزیستی استان برگزارگردید از پنج نفر پیشکسوتان عرصه شعروادبیات،فرهنگی و روزنامه نگاری،دفاع مقدس و دریانوردی و جهان دیدگی تجلیل به عمل آمد.
كدخبر: 117996
1399/07/16

پیغام: در مراسمی که با همت مدیر بنیاد فرزانگان جهاندیده در سازمان بهزیستی استان برگزارگردید از پنج نفر پیشکسوتان عرصه شعروادبیات،فرهنگی و روزنامه نگاری،دفاع مقدس و دریانوردی و جهان دیدگی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش «پیغام»؛ مدیرعامل بنیاد فرزانگان استان بوشهر ضمن تشریح اهداف موسسه  گفت:  در استان بوشهر  ۸۵ هزارسالمند بالای۶۰ سال وجود دارد که با توجه به ارتقاء شاخص های بهداشتی و میانگین سن امید به زندگی درهرم جمعیت کشور،به عنوان جمعیت جوان محسوب می شود.

غلامحسین کروبی درادامه صحبت هایش یکی از دغدغه های سالمندان استان را احداث نشدن خانه امید به دلیل اختصاص نیافتن زمین موردنیاز عنوان کرد و افزود: ساختن چنین مکانی برای پیشکسوتان استان که ازهیچ گونه امکانات  رفاهی برخوردار نمی باشند، باعث ایجاد روحیه نشاط و سرگرمی خواهد شد، و جا دارد که دستگاههای ذیربط به انتظار ۱۵ساله آنان با تحویل قطعی زمینی که در پارک شغاب انتخاب شده، پایان دهند.

 مدیرکل سازمان بهزیستی استان نیز برتکریم پیشکسوتان و احترام به سالمندان درطول سال تاکید کرد واز خدمات سازمان بهزیستی در حوزه سالمندی ازجمله،مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه و نگهداری سالمندان در مراکز شبانه روزی و خدمات روانشناسی،از نقش سازمان های مردم نهادی همچون بنیاد فرزانگان درارائه خدمات به سالمندان تقدیر کرد

علیرضا حاجیانی افزود:  بهزیستی به عنوان مسئول دبیرخانه شورای سالمندان و شورای مناسب سازی، خود را موظف می داند که درطول سال، برای ارائه خدمات به همه سالمندان وسایر اقشار جامعه هدف بهزیستی برنامه ریزی وارائه خدمات نماید.

  

درپایان این آئین با اهدای یک جلد قرآن کریم و لوح تقدیر از پنج نفر پیشکسوتان فرهیخته تقدیر به عمل آورده شد.

 خانم طاهره غمخوارنصیر محله پیشکسوت در عرصه شعروادبیات و روزنامه نگاری در رسانه هاو سایت های خبری استان بوشهر.

 منصور مرشدی پیشکسوت در عرصه ی مدیریتی و دفاع مقدس با۳۰سال خدمت در وزارتخانه های نیرو و جهاد و سپاه پاسداران

حسین ایرانپور پیش کسوت در عرصه ی دریانوردی با۳۰سال خدمت در اداره کل بنادرودریانوردی استان و۱۵سال به عنوان کاپیتان در بخش خصوصی

 عبدالرضاموجی بوشهری پیشکسوت در عرصه ورزشی با۳۰سال خدمت در ادارات کل کار و تربیت بدنی استان بوشهر

حسین حشمتی پیشکسوت در عرصه اداری،فرهنگی و روزنامه نگاری با۳۴سال خدمت در شرکت مدیریت بازرگانی دولتی ایران و مدیریت دراستانهای بوشهر،مرکزی و اردبیل و همچنین ۲۰سال فعالیت مطبوعاتی و روزنامه نگاری در استان بوشهر

 

منبع: