نقش رسانه ها در مقابله با بیماری کرونا مثال زدنی است
پیغام: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اصحاب رسانه در کنار کادر بهداشت و درمان برای اطلاع رسانی به مردم در زمینه این بیماری خطرناک گام برداشته و همچنان در صحنه حضور دارند و نقش آنها در مقابله با بیماری کرونا مثال زدنی بوده است.
كدخبر: 119067
1399/07/22

به گزارش «پیغام»به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: شواهد نشان می‌دهد بیماری در حال بازگشت دوباره است و در برخی استان‌ها شدت بیماری بیشتر و در برخی کمتر است.

وی بیان کرد: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی شیب افزایشی بیماری در استان بوشهر کنترل شده‌است اما تجربه نشان می‌دهد هرکجا ساده و سهل انگاری در خصوص بیماری صورت بگیرد، بیماری به سرعت منتشر می‌شود.

خورشیدی اضافه کرد: در این شرایط همه افراد باید فرض را بر آلودگی خود بگذارد و از دیگران فاصله بگیرد به این صورت امکان کنترل و قطع زنجیره بیماری وجود دارد.

وی یادآور شد: براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمان حاضر بیشتر انتقال بیماری ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است که باید مردم نسبت به حضور در این تجمع‌ها توجه بیشتری داشته و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

خورشیدی اضافه کرد: استان بوشهر امروز در زمینه استفاده از ماسک استان نخست کشور و در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز جزو برترین‌ها است اما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت و دقت لازم وجود داشته باشد.

وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست از پرتال و پرتابل خود برای اطلاع رسانی در زمینه بیماری کرونا استفاده کنند زیرا متولی مقابله به این بیماری تنها دانشگاه علوم پزشکی نیست بلکه همه دستگاه‌های اجرایی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین از اصحاب رسانه به دلیل اطلاع رسانی بموقع و شفاف در زمینه ویروس کووید ۱۹ و نقش آنها در ارتقای سواد سلامت جامعه در کنار کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه در کنار کادر بهداشت و درمان برای اطلاع رسانی به مردم در زمینه این بیماری خطرناک گام برداشته و همچنان در صحنه حضور  دارند.

خورشیدی در باره حادثه ناگوار پیش آمده برای دانش‌آموز دیری گفت: انتشار  چنین اخباری سلامت روان جامعه را خدشه دار می‌کند و دفتر امور اجتماعی با همکاری بهزیستی در کنار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مساله را بررسی و اطلاع رسانی شفاف با هدف پیشگیری از پیامدهای سوء این حادثه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه ها براساس اخبار موثق اعتبار پیدا می‌کنند و با شایعه سازی اعتبار خود را زیر سئوال نمی‌برند، گفت: در ۲ روز گذشته موضوعی با بی اخلاقی تمام در حال انتشار است.

خورشیدی ادامه داد: شخص استاندار در باره بکارگیری هر شخصی مشورت می‌کند اما توصیه دیگران را به کار نمی‌گیرد.

وی با خداحافظی از رسانه‌ها و مردم استان بوشهر در سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: فرد جدیدی قرار است به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خدمت مردم این استان باشد.

خورشیدی، از افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند خواست مرتکب بد اخلاقی نشوند و به این وسیله اعتبار مطلبی که منتشر می‌کنند را ضایع نکنند.

منبع: