کرونا وظایف زنان شاغل و خانه‌دار را چندین برابر کرده است
پیغام: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همه‌گیری کرونا وظایف زنان شاغل و خانه‌دار را چندین برابر کرده است.
كدخبر: 119093
1399/07/23

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان گفت:‌ در دوره همه‌گیری کرونا مراقبت از فرزندان در شرایط آموزش و تدریس غیر حضوری مدارس، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه‌ها، مسئولیت و وظایف زنان شاغل و خانه‌دار را چندین برابر کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا خفیف و نیازمند استراحت در منزل هستند؛ زنان نقش قابل‌توجهی در کنترل و حمایت افراد بیمار در خانه را عهده‌دار می‌باشند.

این مقام مسئول بهداشتی تأکید کرد:‌ برای گذر از این دوران، افزایش آگاهی و دانش کلیه اعضای خانواده خصوصاً زنان در پیشگیری از آسیب‌ها به وسیله اطلاع‌رسانی و آموزش توسط همکاران بهداشتی، رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی ضروری است.

خواجه‌ئیان اظهار داشت: برای کنترل و پیشگیری از کووید ۱۹ در گروه زنان، اقداماتی در سطح معاونت بهداشتی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت صورت پذیرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: مراقبت حضوری و غیر حضوری زنانی که دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون و دیابت هستند، ارزیابی سلامت روان و انجام مشاوره، ارزیابی تغذیه و تن سنجی، غربالگری زنان از نظر کرونا توسط پزشک و مراقبین سلامت و بهورزان در سه مرحله، پیگیری زنان باردار مبتلا به کرونا به صورت مستمر و شناسایی افراد پرخطر و آموزش زنان با استفاده از شبکه‌های مجازی در خصوص پیشگیری از کووید ۱۹ از جمله اقدامات معاونت بهداشتی برای کنترل و پیشگیری از کووید ۱۹ در گروه زنان است.

همه‌ساله، آخرین هفته مهر به عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) نام‌گذاری شده است که در سال جاری با در نظر گرفتن شرایط همه‌گیری کووید ۱۹ با موضوع "سلامت زنان در دوره کرونا " برگزار خواهد شد.

منبع: