مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر :
شکایت از 6شهرداری به دلیل آلودگی محل دفن پسماندها
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این اداره کل از ۶ شهرداری این استان به دلیل آلودگی محل‌های دفن پسماندها شکایت کرده و به شماری از آنها نیز برای تعیین وضعیت محل دفن پسماند خود مهلت داده است.
كدخبر: 119099
1399/07/24

به گزارش«پیغام»، فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: محل‌های دفن پسماندها به عنوان یکی از مکان‌های مهم و مرحله نهایی در مدیریت پسماندهای خانگی و عادی نیازمند مدیریت اصولی است.
وی بیان کرد: مدیریت اصولی انواع پسماندها وفق قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی باید از سوی متولیان که در قانون مشخص شده انجام شود.

قلی نژاد ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر قانونی نظارت لازم را در این خصوص اعمال می‌کند.

وی افزود: در ۲ سال گذشته با تشکیل کارگروه مدیریت پسماند  موضوع پسماندهای استان به ویژه پسماندهای عفونی و خانگی مورد پیگیری قرار گرفته و برخی از سایت های دفن پسماندهای خانگی در حال ساماندهی هستند.

قلی نژاد اظهار داشت: برخی از شهرداران در این خصوص اقدام نکردند که بر علیه آنها پرونده قضایی تشکیل شده و در حال پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مدیریت و دفع بهداشتی و اصولی پسماندهای شهری از وظایف شهرداری ها و در روستا از وظایف دهیاران است.

وی یادآور شد: در کارگروه مدیریت پسماند ساماندهی محل‌های دفن پسماند استان به منظور جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست دریافت مجوزهای زیست محیطی محل‌های یاد شده مصوب شده است.

منبع: