دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:
تمدید محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته در استان/8 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی
پیغام: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از تمدید محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته خبر داد و گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم، تنگستان، دشتی، دیر و عسلویه در وضعیت قرمز قرار دارند.
كدخبر: 119105
1399/07/25

به گزارش «پیغام»؛ دکتر سعید کشمیری با بیان اینکه هفته آینده تمام کلاس‌ها در مدارس و آموزشگاه‌های مختلف به صورت فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود:  فعالیت رستوران‌ها سلف سرویسی نیست و به صورت بیرون‌بر است. چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و تمام مراکز تجمعی هم تعطیل خواهند بود.

وی با بیان این که  باید از شرکت در مراسم‌ و برگزاری تجمع‌ها پرهیز شود، عنوان کرد: هفته آینده که ماه صفر به پایان می‌رسد و ممکن است مراسم ازدواج برپا شود لازم است، از تجمع‌ها در چنین مراسمی جلوگیری شود زیرا اگر این موضوع رعایت نشود، این مراسم می‌تواند منشاء بیماری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه استفاده مردم از ماسک در سواحل استان بوشهر و بوستان‌ها کم است، گفت: رعایت ضوابط بهداشتی در سواحل استان ۶۰ درصد است که باید افزایش یابد.

وی در ادامه به تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهراشاره کرد و گفت: بیماران بستری شده در بخش کرونایی  درروز جمعه ۲۵ مهرماه ۳۲۷ نفر است.

به گفته  کشمیری در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۶۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۲۲ مورد به کرونا قطعی است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۹ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه ۱۸ نفر در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند.

کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که در ۲۵ مهرماه تأیید و اعلام شد گفت: متأسفانه یک آقای ۸۴ ساله باسابقه فشارخون بالا براثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۵۰ هم استانی براثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۴۳ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

کشمیری افزود: از آغاز شیوع کرونا در استان بوشهر ۱۴۲۵۱ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۹۶۵۱ نفر نیز به‌طور قطعی بهبودیافته‌اند.

منبع: