خودکشی نوجوان ۱۶ ساله در کنگان
معاون استاندار:دومین خودکشی در جنوب استان نگران کننده است
پیغام: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان از آغاز تحقیقات قضائی در خصوص یک خودکشی در یک خانه باغ در این شهرستان خبر داد.
كدخبر: 119116
1399/07/26

به گزارش «پیغام»، اکبر احمدی از آغاز تحقیقات قضائی در خصوص خودکشی فردی در یک خانه باغ خبر داد و عنوان کرد: شب گذشته گزارشی مبنی بر خودکشی نوجوانی ۱۶ ساله در یک خانه باغ در اطراف کنگان واصل شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که متوفی اهل شهرستان کوهدشت استان لرستان بوده و با مادر و خواهران خود در همان خانه باغ زندگی می کرده است.

وی اظهار کرد: ادامه تحقیقات حاکی از آن بود که متوفی ترک تحصیل کرده و پدر وی به جرم قتل در زندان به سر می‌برد.

احمدی عنوان کرد: در حال حاضر انگیزه خودکشی در دست بررسی قرار دارد.

دومین خودکشی در جنوب استان نگران کننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در نشست بررسی علت بروز آسیب‌های اجتماعی در بین قشر کودک و نوجوان با اظهار تاسف از خودکشی نوجوان ۱۵ ساله ساکن کنگان، بیان کرد: خودکشی  دو کودک و نوجوان در شهر‌های جنوبی استان در کمتر ازیک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

مجید خورشیدی با تاکید بر تقویت مراقبت روانی و روحی کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: باید توجه خانواده‌ها به مراقبت روانی و روحی از کودکان و نوجوانان معطوف شود.

او  افزود: وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد احتمال الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  بر نقش رسانه‌های گروهی و متخصصان امور تربیتی و مشاوره در ارتقای مهارت‌های زندگی و تاب آوری در مقابله با بحران‌های وارده بر خانواده‌ها تاکید کرد.

خورشیدی با ضروری خواندن توجه بیشتر به خانواده‌های زندانیان، افزود: سازمان‌های مددکاری باید با همکاری خیرین، حمایت از خانواده زندانیان و بررسی آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در این خانواده‌ها نباشیم.

او، با تاکید بر ضرورت بررسی اداره کل آموزش و پرورش از علت ترک تحصیل این نوجوان و دیگر کودکان و نوجوانان ترک تحصیل کرده و ایجاد بانک اطلاعاتی از آنان، گفت: باید توجه ویژه‌ای به کودکان کار شود تا از بروز آسیب‌ها در این قشر جلوگیری شود.

معاون استاندار بوشهر، همچنین به سازمان بهزیستی ماموریت داد تا بررسی و اقدامات حمایتی و مشاوره‌ای را در مورد خانواده‌هایی که اعضای آن‌ها در گذشته سابقه اقدام به خودکشی داشته اند، به مورد اجرا گذارد

 

منبع: