تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی پرداخت شده است
پیغام: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الق تبصره ۱۸ به ۷۷ طرح این استان در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.
كدخبر: 119175
1399/07/30

به گزارش «پیغام»؛محمد تقی منوچهری در گفت و گو با ایرنا افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۵۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده  که پیش بینی شده تا پایان سال میزان اشتغال حاصل از تسهیلات تبصره در استان بوشهر به بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

وی بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی ۱۲۰ میلیارد تومان مربوط به بانک کشاورزی، ۱۱ میلیارد تومان مربوط به بانک توسعه تعاون و مابقی نیز پرداختی از سوی سایر بانک‎ها بوده است.

منوچهری یادآورشد: عمده تسهیلات پرداختی مربوط به احداث گلخانه و طرح‌های مربوط به آبزی پروری است.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات یاد شده اقدامی ابتکاری نیز از سوی فرمانداری‏ها بدین شکل اجرا شده که نشست نهایی پرداخت تسهیلات در خود فرمانداری‎ها انجام می‎شود.

منوچهری اظهار کرد: در این نشست‎‏ها با حضور نماینده بانک، جهاد کشاورزی و فرمانداری برای پرداخت تسهیلات مدنظر سرمایه‎گذاران تصمیم گیری می‏ شود.

وی گفت: در این نشست فرمانداران در صورت وجود اشکال در پرداخت تسهیلات زمانی برای رفع مشکل می‌گذارند که این روند در تسریع روند پرداخت تسهیلات کمک شایانی کرده است.

منوچهری اظهار کرد: در استان بوشهر حجم درخواستی تسهیلات برای شیلات و گلخانه ۵۵۰ میلیارد تومان است که در این زمینه گلوبال بودن تسهیلات در سطح حائز اهمیت ویژه‎ای است تا استان‏هایی پیشگام بتوانند به میزان بیشتری از تسهیلات برخوردار شوند.

وی گفت: در بحث کمک‏های فنی اعتباری تفاهمنامه‎ای برای کاهش سود تسهیلات در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای کاهش سه درصدی سود تسهیلات در مناطق غیربرخوردار و برخوردار امضا شد که این مهم انگیزه خوبی برای ورود سرمایه گذاران است.

منبع: