مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر:
۱۲۵ خانه ورزش روستایی در استان راه‌اندازی و تجهیز شده است
پیغام: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: در هفت سال گذشته ۱۲۵ خانه ورزش روستایی در این استان راه‌اندازی و تجهیز شده است این درحالی است که پیش از سال ۹۲، هیچ خانه ورزشی در روستاهای استان وجود نداشته است.
كدخبر: 120175
1399/08/01

به گزارش «پیغام»؛ احمد بهروزیان‌فرد در گفت و گو با ایرنا افزود: خانه‌های ورزش یادشده در روستاهای با جمعیت بالای ۲۰۰ نفر که هیچ امکانات ورزشی نداشتند راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: براساس جمعیت ۴۵ درصد خانه‌های ورزش روستایی در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان راه اندازی شده و کمترین تعداد نیز در شهرستان‌های بوشهر و عسلویه است که انتظار می‌رود با توجه به نقش خانه های ورزشی روستایی در نشاط و شادابی روستاها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه توجه و همت بیشتری داشته باشند.

بهروزیان‌فرد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا پایان سال با همکاری وزارت ورزش، ستاد مبارزه با مواد مخدر و خیران ۷۵ خانه ورزش روستایی دیگر در استان افتتاح شود تا شمار این مکان‌های ورزشی در روستاها به ۲۰۰ باب برسد و به این صورت ۳۰ درصد از روستاهای استان به امکانات ورزشی دسترسی می‌یابند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اهمیت تجهیز محیط روستایی به ابزار ورزشی در استعدادیابی ورزشی نوجوانان روستا گفت: اساس ایجاد این اماکن ورزشی بر استفاده همگانی است بنابراین این اماکن ورزشی به گونه‌ای تجهیز می‌شوند که بانوان و آقایان در رده‌های سنی مختلف بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی براساس درخواست روستاها انجام می‌شود و این تجهیزات شامل میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، میز شطرنج، توپ والیبال، توپ فوتبال ، لباس ورزشی و سایر ابزار ورزشی است.

بهروزیان فرد اعلام کرد: به تازگی ۲۲ خانه ورزشی روستایی با هزینه هریک به طور میانگین ۱۰ میلیون تومان در روستاهای استان بوشهر تجهیز شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر یادآورشد: راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های روستایی با هدف برقراری نشاط و شادابی و توسعه تندرستی در بین روستاییان انجام شده است.

 

منبع: