کاهش بارندگی ها، کشاورزان بوشهری را درکشت گندم دیم مردد کرده است
پیغام: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: اعلام هواشناسی مبنی برکاهش بارندگی‌ها در پاییز، بسیاری از کشاورزان را درکشت گندم دیم مردد کرده است.
كدخبر: 120268
1399/08/10

به گزارش«پیغام»به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ رضا حسین پوربیان کرد: مناسب‌ترین زمان کشت گندم در این استان از اوایل آبان تا اوایل آذر است.

او افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود در ۹۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان گندم کشت شود که از این میزان ۸۲ هزار هکتار دیم و بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار آبی خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر ادامه داد: پارسال ۱۴۳ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد که البته یک دوره ۵۰ روزه خشکی و بی بارانی هم داشتیم که به مزارع دیم در شهرستان دیلم خسارت وارد کرد.

حسین پور عنوان کرد: برداشت گندم در دوره گذشته، از ۱۶ فروردین ۹۹ آغاز شد و تا ۱۵ خرداد ادامه داشت و اولین گندم برداشتی استان هم مربوط به بخش بردخون شهرستان دیر بود.

او افزود: اعلام هواشناسی مبنی برکاهش بارندگی‌ها در پاییز، بسیاری از کشاورزان را درکشت گندم دیم مردد کرده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: برای امسال ۱۱ هزار تن بذر شامل سه رقم بذر آبی و ۶ رقم بذر دیم تهیه شده که بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تن آن بوجاری و ضدعفونی شده است و از طریق تعاونی‌های تولید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

حسین پور عنوان کرد: پارسال نرخ تضمینی گندم ۲ هزارو ۵۰۰ تومان با رطوبت ۱۲ درصد اعلام شد و امسال نرخ خرید تضمینی ۴ هزار تومان اعلام شده است.

او، با اشاره به اینکه گندم تولیدی در دو سال اخیر توانسته تمام نیاز استان را تامین کند، افزود: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر، گناوه، بوشهر، دیلم و تنگستان به ترتیب بیشترین میزان تولید گندم را در استان دارند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: پارسال از بیش از ۱۰ میلیون تن گندم تولیدی کشور، سهم استان بوشهر ۱۴۳ هزار تن بود.

منبع: