آرامگاه "ابوالحسن بیهقی" سبزوار در آستانه تخریب و بی تفاوتی مسوولان+عکس
آرامگاه بیهقی ششتمد (سبزوار خراسان رضوی) ، جایی است که محلی‌ها و مردمِ قدیم به آن «پیرِ مزار» می‌گفتند. مردم قدیم، آنجا نذر و نیاز می‌کردند، نان و ماست نذری می‌دادند، بلغور تقاضای باران می‌پختند و …، بعد هم بنای قدیم از آنجا منتقل و سازۀ فعلی با شکوه و صلابت در محل ساخته شد.
كدخبر: 120548
1399/08/25

علی ششتمدی؛ فعال فرهنگی در سبزوارنوشت: آرامگاه بیهقی ششتمد (سبزوار خراسان رضوی) ، جایی است که محلی‌ها و مردمِ قدیم به آن «پیرِ مزار» می‌گفتند. مردم قدیم، آنجا نذر و نیاز می‌کردند، نان و ماست نذری می‌دادند، بلغور تقاضای باران می‌پختند و …، بعد هم بنای قدیم از آنجا منتقل و سازۀ فعلی با شکوه و صلابت در محل ساخته شد.

اکنون هم این آرامگاه سال‌ها است مأمن و محلی شده برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری. هر سال مردادماه، ششتمد و آرامگاه، میزبان مراسم بزرگداشت بیهقی است؛ طیّ ماه‌های سال هم هرچه شب شعر و محفل شعر و ادب و کتاب و … بخواهد برگزار شود، یک پایۀ آن، محوطۀ آرامگاه بیهقی است. همان محوطۀ معروفی که مدت‌هاست در حال نشست و تخریب است و ما، هر روز آماده‌ایم خبر بدی در مورد فروریختن آن یا ـ زبانم لال ـ آسیب دیدن یکی از مراجعِ این مکان فرهنگی را بشنویم!

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

منبع: