دستگاه‌های نظارتی بوشهر پای کار نیامدند
گراشی تاکید کرد: اگر دولت زمانی که مغازه داران داوطلبانه خودشان مغازه‌ها را بستند به وعده‌هایش عمل و از آن‌ها حمایت می‌کرد اکنون بهتر قانون تعطیلی اصناف اجرا می‌شد.
كدخبر: 120559
1399/08/25

پیغام: رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: دستگاه‌هایی که قول دادند بر رعایت تعطیلی واحد‌های صنفی نظارت کنند، پای کار نیستند.

گزارش«پیغام»، مصطفی گراشی اظهار داشت: اتاق اصناف بوشهر تعداد کمی نیرو دارد و دستگاه‌های مرتبط در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا قول دادند که برای نظارت بر رعایت تعطیلی واحد‌های صنفی به ما کمک کنند، اما کسی به ما کمک نکرد.

اوکهبا برنامه پژواک گفتگو کرده، گفت: نیرو‌های اتاق اصناف فقط می‌توانند بر واحد‌های صنفی واقع در خیابان‌های مرکز شهر تا میدان قدس نظارت کنند و از میدان قدس به بعد رها هستند و کسی به سراغشان نمی‌رود. این موضوع باعث اعتراض اصناف فعال در مرکز شهر هم شده است و مرتب به ما می‌گویند چرا در فلان نقطه مغازه‌ها باز هستند.

رئیس اتاق اصناف بوشهر بیان کرد: صاحبان مشاغل به طور طبیعی محدودیت را نمی‌پذیرند، زیرا شرایط اقتصادی خوب نیست و اگر چه در زمان باز بودن مغازه هم مشتری خاصی نیست، اما فروشنده امیدش به این است که شاید مشتری در همان ساعت‌هایی که مجبور است کرکره را پایین بکشد، به سراغش بیاید.

گراشی تاکید کرد: اگر دولت زمانی که مغازه داران داوطلبانه خودشان مغازه‌ها را بستند به وعده‌هایش عمل و از آن‌ها حمایت می‌کرد اکنون بهتر قانون تعطیلی اصناف اجرا می‌شد.

او افزود: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر شهر‌های بوشهر و برازجان از ساعت ۲۰ مشمول تعطیلی اصناف گروه‌های ۲، ۳ و ۴ هستند.

رئیس اتاق اصناف بوشهر همچنین بیان کرد: اگر مغازه‌ها بسته شوند و مردم جای دیگری مانند کنار دریا یا مکان‌های تفریحی تجمع کنند که معنی ندارد. مسئولان اگر به مبارزه با کرونا اعتقاد دارند باید همه جوره پای کار باشند.

گراشی، شرایط بسته بودن مغازه‌‍‌ها را شکننده خواند و عنوان کرد: از سوی دیگر ما شهر‌هایی داریم که بازارشان شلوغ‌تر از برازجان و بوشهر است مانند گناوه و دلوار، اما تعطیلی واحد‌های صنفی در آن‌ها اجرا نشده است.

منبع: