هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری سایت‌های قمار و شرط ‌بندی از مردم
پیغام: رئیس پلیس فتای استان بوشهربه شهروندان بوشهر درخصوص کلاهبرداری از طریق سایت‌های قمار و شرط ‌بندی برخط هشدارداد.
كدخبر: 120563
1399/08/25

پیغام: رئیس پلیس فتای استان بوشهربه شهروندان بوشهر درخصوص کلاهبرداری از طریق سایت‌های قمار و شرط ‌بندی برخط  هشدارداد.

به گزارش «پیغام»؛سرهنگ مهدی قاسمی  در اینباره اظهار داشت: گردانندگان این سایت‌ها اجازه فعالیت با مبالغ پایین را به اعضاء می‌دهند و پس از جلب توجه و تطمیع طعمه‌های خود، فرد با مبالغ بالاتری خود را درگیر فعالیت در این سایت‌ها می کند و با از دست دادن سرمایه خود اقدام به ادامه روند جهت جبران باخت‌ها می‌نماید غافل از اینکه فعالیت بیشتر در سایت‌های قمار و شرط ‌بندی منجر به فرو رفتن بیشتر در مرداب این سایت‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: در برخی از سایت‌ها، بازی‌ها دارای تقلب‌هایی به نفع گردانندگان بوده و در برخی دیگر نیز با توجه به مجرمانه بودن فعالیت در سایت‌های قمار در صورت برنده شدن، تضمینی برای پرداخت مبالغ اعلامی به اعضاء وجود ندارد.

قاسمی یادآور شد: بسیاری از شکات این پرونده‌ها در خصوص مسدود سازی اکانت‌های خود پس از برنده شدن مبالغ کلان توسط مدیران سایت‌ها اقدام به طرح شکایت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر اذعان داشت:  نام کاربری netreport@ را جهت ارتباط تعاملی با گزارش‌دهندگان معرفی که افراد می‌توانند در پیام‌رسان‌های سروش، بله، ایتا، گپ و روبیکا نسبت به ارسال محتوای مربوط به فیشینگ، قمار و شرط‌بندی اقدام تا پس از بررسی کارشناس به صورت فوری مسدود شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

منبع: