فرماندار بوشهر:
همه شوراها، شهرداران، دهیاران مدیران دستگاه‌های اجرایی درچالش کتاب شرکت کنند
پیغام: فرماندار بوشهر گفت: شهرداران نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها اقدام کنند.
كدخبر: 120663
1399/08/29

به گزارش «پیغام»؛عباس جمشیدی در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر افزود: تنها محل درآمد کتابخانه‌های عمومی از محل سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌هاست به همین دلیل شهرداران در پرداخت این سهم سهل انگاری نداشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پرداخت نیم درصد از سهم درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی در قانون دیده شده است، شهرداران نسبت به انجام این وظیفه قانونی کوشا باشند و اجازه ندهند از ابزار دیگری برای اجرای این ماده قانونی استفاده شود.

جمشیدی اضافه کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در مرکز استان بعنوان یک اصل فرهنگی که باعث رشد علمی، فرهنگی و تمدنی یک شهرستان قلمداد می‌شود ضروری است.

وی با اشاره به چالش اهدای کتاب اظهار کرد: همه شوراها، شهرداران، دهیاران مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با پرداخت سهم خود و اهدای کتاب در این چالش و کار ماندگار شرکت کنند.

فرماندار بوشهر با اشاره به اجرای محدودیت‌های شدید کرونایی از روز شنبه گفت: اجرای موفقیت آمیز این طرح در راستای کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال نیازمند همکاری و همراهی مردم است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر بوشهر تنها شهر قرمز این استان معرفی شده و انتظار است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در پایان طرح این شهرستان نیز از این وضعیت خارج شود.

فرماندار بوشهر اضافه کرد: هرچند براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روند ابتلا و بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان کاهشی است اما کوچکترین سهل انگاری و ساده انگاری می‌تواند این روند را تغییر دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با قدردانی از شهرداری‌هایی که اقدام به پرداخت به موقع این سهم کرده‌اند، اظهار کرد: پیشبرد هدف‌ها، برنامه‌ها و برطرف کردن موانع و مشکلات این مراکز فرهنگی در گرو پرداخت همین سهم نیم درصد است.

سید علی هاشمی ادامه داد:  از دیگر شهرداری‌ها و شوراها که خود به تصریح قانون در پرداخت این سهم آگاه هستند انتظار می‌رود در این زمینه تعامل بیشتری داشته باشند در غیر این صورت تعدادی از کتابخانه‌ها تعطیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت قانون و پاسخگویی مورد مطالبه جدی مردم و از حقوق عمومی افراد جامعه محسوب می شود، یادآورشد:  در این راستا مدافعان حقوق عمومی  چون سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های ناظر با نظارت دقیق خود اجازه ندهند قانون معطل بماند و خاک بخورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مؤلفه های ایجاد امنیت، تقویت هنجارها و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی است و این مهم به پشتوانه افزایش سرانه مطالعه جامعه ایجاد می‌شود.

هاشمی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را مصداق جهاد فرهنگی دانست و گفت: امیدواریم با جدیت و تعهد بیشتر شهرداری‌ها در پرداخت مطالبات کتابخانه‌ها شاهد گسترش و ارتقای بیش از پیش سطح فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان باشیم.

منبع: