سیاست یک بام و دو هوای مسئولین بوشهر در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا
پیغام: شایسته است استاندار بوشهر با ورود به موضوع ضمن جلوگیری از تضییع حقوق بازاریان مانع از اجرای سلیقه ای قوانین در شهرهای مختلف استان شود.
كدخبر: 120709
1399/09/02

پیغام: در حالی که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا فقط شهرهای قرمز ملزم به تعطیلی واحدهای صنفی گروه دو می باشند، اما در استان بوشهر به ویژه شهرستان تنگستان این مصوبه نادیده گرفته شده و مشکلاتی را برای برخی کسبه در پی داشته است.

به گزارش«پیغام» به نقل از خلیج فارس؛ عصر شنبه به دستور شفاهی فرمانداری تنگستان مامورین اتاق اصناف این شهرستان به همراه دیگر ضابطین از مجتمع های شهر دلوار خواستند محل کسب خود را تعطیل کنند در غیراینصورت درب پاساژها به مدت یک ماه پلمپ خواهد شد.

این در حالی بود که تنگستان جزو شهرستان های نارنجی محسوب شده که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، فقط گروه های شغلی سه و چهار ملزم به تعطیلی واحدهای کسب خود هستند.

خبر می رسد، عصر دیروز با پیگیری مسئولین مجتمع های تجاری دلوار با مدیران استانداری به ویژه حوزه استاندار، فقط بر اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا تاکید شد.

در این بین اما رییس اتاق اصناف تنگستان به جای حمایت از بازاریان بر تعطیلی واحدهای صنفی به دستور شفاهی فرمانداری تاکید کرده و از ارایه مصوبه کتبی خودداری کرده است.

مجتمع های تجاری دلوار در حالی بین دستورات شفاهی فرمانداری و استانداری بوشهر سرگردان بودند که کسبه شهرستان های  گناوه، دیلم، کنگان، دیر و سایر شهرستان های استان به جز بوشهر با جمعیت چند برابر بخش دلوار به فعالیت خود ادامه دادند.

مشخص نیست فرماندار تنگستان به چه دلیل خارج از مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کرده است.

گفته می شود برخی از کسبه با دفتر نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز تماس گرفته و خواستار پاسخگویی فرمانداری تنگستان در این زمینه شدند.

قطعا اجرای سلیقه ای قوانین و مصوبات توسط برخی فرمانداران موجب نارضایتی شهروندان استان شده و اینگونه رفتارها بجای تاثیرگذاری بر مردم و کنترل کرونا نتیجه عکس خواهد داد.

از این رو شایسته است استاندار بوشهر با ورود به موضوع ضمن جلوگیری از تضییع حقوق بازاریان مانع از اجرای سلیقه ای قوانین در شهرهای مختلف استان شود.

منبع: