سردرگمی برای تخریب 200 ساختمان متخلف در بوشهر
پیغام: معاون شهرسازی شهرداری بندر بوشهر در جلسه شورای شهر بوشهر از رأی قطعی برای تخریب 200 ساختمان متخلف خبر داد که دادستان به‌خاطر پیامدهای اجتماعی آن اجازه تخریب نداده است.
كدخبر: 120732
1399/09/03

 به گزارش «پیغام» به نقل از فارس؛ بعد از چند روز، موج روانی تخریب منزل بانوی بندرعباسی به عمارت امیریه رسید و مدیر اداره شهرسازی و معماری شهرداری بندر بوشهر از نگرانی خود در مورد طرح جدید مجلس شورای اسلامی گفت.

سردرگمی برای تخریب ساختمان‌های متخلف

محمدرضا احمدی‌فر از حدود 200 رأی قطعی کمیسیون ماده 100 در مورد تخریب منازل متخلف در بندر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بسیاری از این آرا برای تخریب باید با رأی دادستان باشد اما به‌خاطر پیامدهای اجتماعی آن دادستان اجازه تخریب صادر نشده است.

مدیر شهرسازی و معماری شهرداری افزود: کلیات اصلاح ماده 100  قانون شهرداری در کمیسیون عمرانی به تصویب رسیده و به صحن مجلس خواهد آمد. در اصلاحیه، رأی جریمه وجود ندارد و فقط رأی تخریب است. یعنی شهرداری یک مترمربع اضافی را نمی‌تواند جریمه کند و باید تخریب کند. ما در تخریب همین چند مورد مانده‌ایم و از شورا درخواست داریم تا با نمایندگان مجلس رایزنی کنند تا نظرات شهرداری‌ها هم لحاظ شود.

انصاف را رعایت نکردیم

داریوش پوربهی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در واکنش به اظهارات احمدی‌فر بیان داشت: شما مگر تا الان چقدر برخورد کرده‌اید؟ در کمیسیون ماده 101 شخصی زمینی را تکه‌تکه کرده و پولی به شهرداری نداده است. حالا چند دست فروخته شده و ما از نفر آخر جریمه می‌گیریم. در کل ما نتوانستیم انصاف و عدالت را رعایت کنیم. بااین‌وجود از حقوقی شهرداری می‌خواهیم تا این موضوع را پیگیری کند.

انتقاد از مسدود کردن خروجی تنگک

در ابتدای جلسه عبدالخالق برزگر زاده در نطق پیش از دستور خود در انتقاد از مسدودکردن نامناسب خروجی تنگک گفت: بوشهر تعداد راه خروجی محدودی دارد. می‌دانیم که راه خروجی تنگک برای حوادث غیرمترقبه تعبیه شده است اما در آن مسیر تپه‌ای از شن خالی شده و مسیر به‌صورت نامناسبی مسدود شده است. اگر تصمیم‌گیرنده ستاد استانی کروناست و یا شهرداری آن را مسدود کرده، تقاضا داریم این مشکل حل شود.

برزگرزاده گریزی به وضعیت نابسامان معابر خاکی شهر هم زد و بیان داشت: مردم از وضعیت فعلی معابر ناراضی هستند. به شهرداری پیشنهاد می‌کنم علاوه بر ترمیم، برنامه‌ای زمان‌بندی شده برای آسفالت کردن معابر طراحی کنند.

 

 

منبع: