دانشجویان با نگاه کاربردی به علم و پژوهش به توسعه کمک کنند
پیغام: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: دانشجویان با نگاه کاربردی به علم و پژوهش به توسعه استان کمک کنند.
كدخبر: 120776
1399/09/04

به گزارش«پیغام»؛ علی احمدی‌زاده در وبینار معارفه دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر ضمن خیرمقدم به دانشجویان آغاز سال تحصیلی را به آنان تبریک گفت و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد آموزشی پژوهشی است که با هدف و نگاه اشتغال‌زایی و کارآفرینی فعالیت می‌کند، لذا باید تلاش و همّت نیروها و افراد در جهت ایجاد فضایی همراه با نشاط در مسیر پویایی علم و فرهنگ و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در دانشگاه معطوف شود.

وی افزود: سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به لحاظ شیوع کرونا سال متفاوتی است و اپیدمی بیماری کووید-19 آموزش و شروع سال تحصیلی را نیز تحت شعاع خود قرار داده و کار را برای مجموعه های آموزشی و دانشگاه‌ها دچار مشکل کرده است. البته این مهم با همّت وزارت علوم و مجموعه‌های دانشگاهی به خوبی مدیریت شده و آموزش کلاسیک و سنتی به آموزش الکترونیک تبدیل شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اتکال وعنایت به خداوند و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه را پی گرفته و سعی در ارتقاء این فعالیت ها خواهیم داشت.

احمدی‌زاده با تاکید براهمیت ایجاد فضای پرنشاط علمی و آموزشی گفت: امیدواریم که در آینده با تکیه بر علم و دانش و همچنین همّت و پتانسیل جوانان این مرز و بوم بتوانیم در راستای اهداف عالی خود حرکت کنیم و شاهد رشد و پیشرفت مجموعه‌های علمی و آموزشی و جوانان استان در راستای اهداف تعریف شده باشیم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار کرد: دانشجویان جدیدالورود در سال پیش رو با نگاه کاربردی به علم و پژوهش، و علاقه و تلاش مضاعف به توسعه استان کمک کنند و گام‌های موثری در راستای اهداف تعریف شده بردارند. ان‌شاالله با رشته‌های خوب تعریف شده، آموزش‌های کاربردی، اساتید مجرب و همچنین با توجه به پتانسیل‌های بالای استان بوشهر ظرفیت‌هایی ایجاد شود که در حوزه مهارت‌آموزی، اشتغال و ارتقاء دانش نیروهای جوان موفق باشیم.

خودکفایی اقتصادی و توسعه صنعتی و اجتماعی منطقه

همچنین مدیر پژوهش جهاد دانشگاهی استان بوشهر در این وبینار خطاب به دانشجویان جدیدالورود اظهار کرد: برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی و پژوهشی در راستای توانمندی دانشجویان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همراهی شما عزیزان به آن دست یابیم.

محسن پرویز ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی اشتغال‌محور و مبتنی بر مهارت‌آموزی بوده و رسالت آن تربیت کارآفرینان موفق و کمک به اشتغال در جامعه است، هدف ما کمک به دانشجویان برای ارتقاء توانمندی شغلی آنان، در راستای خودکفایی اقتصادی و همچنین توسعه صنعتی و اجتماعی منطقه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای ثبت‌نام و برگزاری کلاس‌ها از طریق مسئولان و کارشناسان دانشگاه انجام شده است، اما به دلیل تصمیم ستاد کرونا و ابلاغ وزارت علوم تاکید بر برگزاری تمام رویدادهای علمی و آموزشی در بستر اینترنت است که به صورت آنلاین و در سامانه امجد برگزار می‌شود.

مدیر پژوهش جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی استان بوشهر از جمله مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) به توانمندسازی هر چه بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کمک کنیم.

این مسئول یادآور شد: برنامه‌های علمی-تخصصی و مهارتی از جوانب مختلف برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و در آینده نیز امکان اعزام دانشجو به دانشگاه‌های معتبر صنعتی کشور آلمان طی تفاهم‌نامه و رایزنی‌های صورت گرفته فراهم خواهد بود که این اقدام با توجه به شرکت فعال و مستمر دانشجویان در رویدادهای پیش رو و فعالیت های آنان در نظر گرفته می‌شود.

منبع: