کمبود گروه خونی AB+و B_ در استان بوشهر
پیغام:مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: ذخایر خونی استان اکنون قابل قبول است اما پایدار نیست زیرا هر روز ذخایر استفاده می‌شوند.
كدخبر: 120780
1399/09/04

 به گزارش «پیغام»به نقل زا باشگاه خبرنگاران؛ نرگس عبیدی در این بار اظهار داشت: هفته گذشته با کمبود ذخایر خونی رو به رو بودیم که پس از اطلاع رسانی صورت گرفته هم‌‌استانی‌ها بسیج شدند و به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند.

او افزود: اکنون ذخایر خونی ما به قابل قبول اما ناپایدار است، زیرا ذخایر هر روز استفاده می‌شود و برای تامین احتیاج بیماران، نیازمند حضور مستمر اهدا کنندگان هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در استان آماده میزبانی از اهدا کنندگان هستند و همه اصول بهداشتی برای حفظ سلامت اهدا کنندگان و خون اهدایی رعایت می‌شود. بنابراین اهدا کنندگان با خیال راحت به پایگاه‌ها مراجعه و خون اهدا کنند.

عبیدی عنوان کرد: با توجه به نیاز بیمارستانی اکنون به گروه‌های خونی AB+و B_ بیشتر نیاز داریم.

او همچنین از آغاز طرح جمع آوری پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در بوشهر خبر داد و گفت: با آغاز اجرای این طرح از امروز، آماده‌ایم که پلاسمای خون این افراد را به سرعت به دست کسانی که نیازمند این فرآورده هستند، برسانیم.

هر فردی که بین ۱۸ تا ۶۰ سال داشته باشد به شرط اینکه توانایی اهدا خون داشته باشد می‌تواند اهدا کننده باشد؛ البته سلامتی افراد هنگام ورود به پایگاه انتقال خون با اندازه‌گیری نبض، فشار خون و درجه حرارت بدن و پرسیدن سوال‌هایی بررسی می‌شود.

منبع: