روحانی: خدا را شکر که شرِ ترامپ کم شد
روحانی گفت: دولت آتی آمریکا امیدواریم در اولین قدم‌هایش سیاسیت‌های ترامپ علیه مردم ایران را محکوم کند و آنها را جبران کند. اگر چنین روحیه‌ای در دولت آینده امریکا وجود داشته باشد حل مساله آسان است؛ ایران و آمریکا می‌توانند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ بازگردند؛ و این می‌تواند حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملا تغییر دهد. سیاست ما همانطور که بارها تاکید کردیم، تعهد در بر
كدخبر: 120824
1399/09/05

به گزارش «پیغام» به نقل از آفتاب؛رییس جمهوری، یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی را پایان دوره ترامپیسم عنوان کرد و گفت: شخصی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ آمریکا و اقدامات تروریستی و سبعانه‌ای نسبت به ملت ایران انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک روز بسبج، گفت: فرمان امام در سال ۵۸ بسیار حائز اهمیت بود چون بسبج در همه دوران و در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می‌کند و بسیج یکی از یادگارهای مهم امام راحل است که همیشه می‌توانیم از این یادگار برای حفظ استقلال، منافع ملی، رشد و توسعه کشور و حمایت از مردم استفاده کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: وقتی شرایط نامساعدی مانند زلزله و سیل پیش می‌آید یکی از نیروهایی که باسرعت به صحنه می شتابد همین نیروی بسیج است که امیدواریم روزبه‌روز بتوانند به خدمات خود نسبت به این مردم بزرگوار کشور ادامه دهند.

روحانی با سپاسگزاری و تشکر ویژه از ملت ایران بابت مقاومت، اظهار کرد: ملت ایران برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود.

وی با اشاره به اینکه دو دفاع مقدس داشتیم، گفت: یکی دفاع مقدس ۸ ساله برابر صدامیان و دیگر دفاع مقدس مقابل جنگ اقتصادی و برابر ترامپیان که در هر دو جنگ موفق و پیروز شدیم.

روحانی اضافه کرد: در جنگ نخست ملت ما تنها مقابل شرق و غرب قرار گرفته بود بلکه با استقامت توانست به پیروزی دست یابد. در جنگ دوم هم تنها بودیم و کسی ما را یاری نکرد. این سربازان خط مقدم جبهه مقدس اقتصاد، کشاورزان کارگران، صادرکنندگان و مردم بودند که مقاومت و ایستادگی کردند و ما را به پیروزی رساندند.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست حتمی دشمن در این جنگ اقتصادی در دوران ترامپیست است. این آدمی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ علیه دولتها و ملت‌های مستقل انجام داد.

روحانی با برشمردن عوامل شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: عوامل شکست ترامپ سیاست‌های غلط خارجی و بهداشتی، اقدامات نژادپرستانه و غیرقابل اعتماد بودن او هم برای داخل آمریکا و هم خارج این کشور است. ترامپ به موضع و حرف خود در حد ثانیه‌ای پایبند نبود و لحظه‌ای بعد با توییت دیگری مسیر تازه‌ای انتخاب می‌کرد. این شخص مسیر عوام‌فریبی و پوپولیستی خود را ادامه داد و خدا روشکر این شر از سر مردم آمریکا و منطقه کوتاه شد.

دستور دادیم حضور کارمندان غیرضروری از یک‌سوم کمتر شود

روحانی گفت: هیچ راهی برای مقابله با کرونا به‌جز رعایت کردن و فاصله گرفتن نداریم، شاید در آینده به دارو و واکسن هم برسیم. در ستاد کرونا ۱۴ تصمیم عملیاتی گرفتیم به‌زودی که اجرا می‌شود، می‌دانیم که اقدامات دولت نمی‌تواند تمام سختی‌ها را جبران کند اما تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه دیروز در مسئله کسر بودجه، جهش تولید، مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از قشر کم درآمد جامعه دستورات مهمی دادند که به‌زودی اجرایی خواهد شد. رهبری دو دستور ویژه به وزیر صمت و وزیر نفت برای جهش تولید دادند که قرار شد این وزرا برنامه‌های خود را به زودی ارائه دهند.

 

روحانی گفت: تراکم در حمل‌ونقل در برخی ساعات نقطه ضعف ماست، دستور داده شد به همه وزرا که از شنبه هفته آینده یک‌سوم کارمندان اگر حضور آنها ضرورت ندارد، هرچه می‌‍شود کمتر شود.

منبع: