لازمه توسعه صنایع پایین دستی گاز ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی است
پیغام: استاندار بوشهر گفت: صنایع پایین‌دستی گاز در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود که لازمه این کار، توسعه این شهرک‌ها در شهرستان‌های استان است.
كدخبر: 120829
1399/09/05

به گزارش«پیغام»به نقل از مهر؛ عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری افزود: طرح‌های پرورش آبزیان، دام و طیور، مجتمع‌های خدمات و رفاهی در این جلسه بررسی شد که نشان از توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر است.

او، با تاکید بر توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر افزود: نقاطی که ظرفیت ایجاد واحد‌های صنعتی دارند در کارگروه تخصصی معاونت امور عمرانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صمت، جهاد کشاورزی و امور اراضی باید بررسی شوند.

استاندار بوشهر با تاکید بر واگذاری ۸۸ هکتار زمین برای ساخت شهرک صنعتی در محدوده‌های بنک و کنگان، ادامه داد: برای ساخت این شهرک صنعتی، کارگروه ویژه تشکیل می‌شود.

گراوند با تاکید  برای ایجاد شهرک صنعتی در محدوده یاد شده، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های بالادستی صنایع گاز در منطقه پارس جنوبی، توسعه صنایع پایین دستی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر ضروری است.

او، صنایع پایین دستی گاز و پتروشیمی را از نظر زیست محیطی سالم‌تر از دیگر صنایع دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها ضمن اشتغال‌زایی در مناطق، رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم می‌آورد.

استاندار بوشهر لازمه توسعه صنایع پایین دستی گاز را ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و بیان کرد: باید شهرک‌های صنعتی در نقاط مختلف استان بوشهر به ویژه شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی توسعه یابد.

گراوند گفت: جنوب استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه صنایع گاز و پتروشیمی است که باید از این ظرفیت برای توسعه صنایع پایین دستی بهره برد.

 

منبع: