رئیس شورای شهر بوشهر: مشکلات آرامستان جدید برطرف می‌شود
پیغام: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در بازدید میدانی مسائل و مشکلات آرامستان جدید شهر بوشهر(دار الرحمه) از جمله فضای سبز و خیابان کشی محوطه آرامستان بررسی و بزودی این مشکلات رفع می‌شود.
كدخبر: 120841
1399/09/06

 به گزارش «پیغام»، به نقل از ایرنا، داریوش پوربهی در حاشیه بازدید از آرامستان جدید شهر بوشهر و تجلیل از کارکنان زحمتکش این آرامستان افزود:  همزمان با شیوع ویروس کرونا، باتوجه به مصوبات ستاد کرونا شهرداری تصمیم به دفن متوفیان در آرامستان جدید شهر بوشهر گرفت.

وی بیان کرد: با توجه  به محدود بودن زمان اعلام شده فرصت تجهیز این آرامستان فراهم نبود. 

پوربهی ادامه داد: با استقرار شورا و شهردار جدید مسائل و مشکلات این آرامستان بررسی و بازدید امروز نیز در همین راستا صورت گرفت.

وی افزود: در بازدید صورت گرفته مقرر شده باتوجه به ضرورت موضوع در کمترین زمان ممکن مسائل و مشکلات موجود این آرامستان برطرف شود و به استانداردهای لازم برسد تا شاهد رفع دغدغه شهروندان برای دفن متوفیان باشیم.

پوربهی یادآورشد: کمبود نیروی انسانی، امکانات و نامشخص بودن بودجه برای حقوق کارکنان و خرید مواد و لوازم برای مصرف روزانه از جمله مشکلات آرامستان جدید شهر بوشهر است.

وی گفت: ناتمام ماندن طرح و فضا سازی محوطه داخل آرامستان، نامشخص بودن بودجه برای محوطه سازی باوجود دریافت مبلغ حدود سه میلیون و نهصدهزار تومان برای دفن هر متوفی از دیگر مشکلات آرامستان به شمار می‌رود.

شهردار بوشهر نیز گفت: آسفالت جاده آرامستان در مرحله مناقصه است و بازبینی و اصلاح طرح محوطه داخلی آن نیز بزودی انجام می‌شود.

حسین صالحیان افزود: پس از بازبینی و اصلاح طرح داخلی عملیات اجرایی خیابان کشی داخل، پیاده‌روها، تاسیسات و امکانات جنبی و روشنائی معابر آغاز خواهد شد.

وی گفت: پس از تعیین مسیر خیابانها و پیاده روها و تعیین محل فضای سبز نسبت به کاشت درختان مناسب اقدام می‌شود.

آرامستان جدید بوشهر که با توجه به شرایط کرونایی پیش از موعد بهره‌برداری شده به دلیل کمبود برخی از امکانات موجب نارضایتی شهروندان شده بود. 

منبع: