استان بوشهر دومین روز بدون فوتی کرونا را تجربه کرد
پیغام: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آمارهای موجود این استان دومین روز بدون مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را تجربه می‌کند.
كدخبر: 120844
1399/09/06

 به گزارش «پیغام»،دکتر سعید کشمیری در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش ۵۰ درصدی بستری‌ها و شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و رسیدن به یک ثبات نسبی بیانگر موفقیت سیاست‌های پیشگیرانه در خصوص کووید ۱۹ در این استان است.

وی بیان کرد: براین اساس شمار بستری‌ در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از ۳۰۰ نفر امروز به ۱۶۰ نفر کاهش یافته است.

کشمیری اضافه کرد: هرچند در زمان حاضر استان بوشهر در شرایط ثبات قرار گرفته اما کوچکترین سهل انگاری و ساده انگاری می‌تواند به سرعت شرایط استان را تغییر دهد و در شرایط سخت بیماری قرار بگیریم.

وی رعایت بالای ۶۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی، غیر حضوری شدن مدرسه‌ها از ۱۸ مهرماه تاکنون و استفاده ۹۵ درصدی اداره‌ها و بانک‌ها از ماسک را از جمله عوامل ثبات بیماری کووید ۱۹ در استان عنوان کرد.

کشمیری یادآورشد: انتظار می‌رود با اعمال طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه و اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) جهت کنترل و مدیریت بیماری کرونا بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی افزود: هدف از این طرح‌ تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند در سطح استان، قرنطینه افراد مبتلا و رهگیری آنان در سطح جامعه، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

کشمیری تصریح کرد: حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای‌، ایجاد محدودیت هدفمند، تقویت فرآیند درمان سرپایی، کاهش حداکثری موارد بستری و قرنطینه افراد از دیگر اهداف این طرح است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر  بیان داشت: این طرح شامل ۴ مرحله تقسیم‌بندی شهر، تشکیل گروه برای هر محله، تجهیز گروه‌ها و ارتباط بین بیماران و گروه‌ها است.

کشمیری اظهارداشت: هر شهر را به ۱۰ قسمت تقسیم کرده و گروه‌هایی برای حمایت از بیماران هرکدام از منطقه‌ها مشخص می‌کنیم تا فرد بیمار و اطرافیان آن‌ها موردحمایت قرار گیرند.

وی یادآورشد: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر بوده و همچنین تاکنون ۷۹۳ نفر نیز در استان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اول آذر تاکنون همزمان با اجرای طر ح تشدید محدودیت‌های کرونایی در استان ۱۳۰هزار بازدید از مراکز مختلف استان انجام و همچنین ۶هزار بازدید مشترک نیز انجام شده است.

منبع: