گزارشی از تور رسانه ای مدیران نشریات استان به عسلویه
از تشریح خدمات شرکت پازارگاد تا تکذیب غیرقانونی بودن ساخت و سازها در خلیج نای بند
 پروژه آریاساسول در نای بند مورد تایید محیط زیست است/تصویب 8 میلیارد تومان برای مسئولیت های اجتماعی در شورای راهبردی / به کار گرفتن نیروهای بومی از اولویت های شرکت پازارگاد است
كدخبر: 123638
1399/10/13

پیغام؛ صدیقه جمالی: خانه مطبوعات استان بوشهر در راستای برنامه های این خانه برای اهالی رسانه این استان، تورهای یک روزه ای را برای آشنایی بیشتر رسانه ها با اقدامات نفت و گاز در منطقه با توجه به شرایط بیماری کرونا تدارک دیده است که بخش اول این توررسانه ای با حضور مدیران نشریات استان بوشهر و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان در روز چهارشنبه(10 دی ماه)  برگزار شد، بازدید از دهکده گردشگری شرکت عملیاتی غیر صنعتی پازارگاد، شرکت پتروشیمی آریاساسول و نشست صمیمانه با مدیران این دو شرکت از برنامه یک روزه این تور رسانه ای بود.

در این تور رسانه ای،شرکت عملیاتی غیر صنعتی پازارگاد اولین مکانی بود که مورد بازدید اصحاب رسانه قرار گرفت و سپس نشست صمیمانه ای با دکتر حجت نظری مدیرعامل شرکت عملیاتی غیر صنعتی پازارگاد برگزار شد،مدیران مسئول در این نشست، از تعامل کمرنگ صنایع با رسانه ها و عدم رضایت مردم ازعملکرد شرکت های نفتی مستقر در منطقه  در مسائل پیرامونی، اشتغال، توسعه و مسئولیت های اجتماعی که شرکت های مستقر درمنطقه در قبال مردم دارند و تاکنون مغفول مانده است، سخن گفتند.

  

 یکی از مدیران مسئول تکیه بر نیروهای بومی را یکی از مهمترین مسئله در منطقه عنوان کرد و گفت با توجه به تحولات عظیمی که در منطقه رخ داده نگاه چندانی به پیامدهای فرهنگی و اجتماعی در منطقه نشده است و ارتباط رسانه های استان به عنوان همزبان مردم اینجا، ارتباط وسیعی نبوده و اگر باشد ارتباط رسانه های مرکز بوده است.

  

در ادامه این نشست، مازیار هوشمند، مدیرعامل خانه مطبوعات استان بوشهر گزارشی از مشکلات اقتصادی که این روزها گریبانگیر رسانه های مکتوب استان شده وهمچنین از تعامل کمرنگ صنایع با رسانه ها ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت پازارگاد: به کار گرفتن نیروهای بومی از اولویت ها است

در ادامه این نشست، دکتر حجت نظری مدیرعامل شرکت عملیاتی غیر صنعتی پازارگاد در پاسخ به دغدغه  مدیران مسئول از صنایع و مسئولیت های اجتماعی که در قبال مردم منطقه دارند، گفت:استراتژی جدیداین شرکت بالا بردن رضایت مندی مشتریان، افزایش کیفیت خدمات و گسترش ارتباط با جامع مردمی است.

وی با بیان این که بستر توسعه، ارتباط است و این مهم از طریق رسانه ها بیشتر انجام می شود، اظهار داشت: حلقه مفقودی بین صنایع نبود ارتباط خوب با جامع محیطی و محلی است و ما به دنبال این هستیم  که این ضعف را بر طرف کنیم.

    

نظری با بیان این که شرکت پازارگاد شرکت خدماتی است نه پتروشیمی، گفت: خدمات این شرکت سرویس دهی به شرکتها و مردم است که اسکان و خدمات رستوان و غذا عمده فعالیت این شرکت است که تعداد زیادی از شرکتهای طرف قرارداد مستقر در منطقه از ما این خدمات دریافت می کنند. در همین راستا درسال گذشته 2 میلیون پرس غذا در منطقه به فروش رسیده است.

نظری با بیان این که خدمات پرواز یکی دیگر از کسب و کار این شرکت است به طوری که دوسوم پروازهای عسلویه در اختیار این شرکت است، که به صورت چارتر به شرکتهای پتروشیمی و مردم منطقه ارائه داده می شود.

وی  خدمات اچ اس ای را یکی از بزرگترین خدمات شرکت پازارگاد عنوان کرد و گفت: این خدمات در سه می باشد که سطح یک مربوط به داخل شرکت است، مسئولیت سطح دو با منطقه ویژه اقتصادی و مسئولین محلی و مسئولیت سطح سه با مسئولان کشوری است.

مدیرعامل شرکت پازارگاد با بیان این که سلامت همکاران و مردم منطقه در شرایط شیوع بیماری کرونا یکی دیگر از وظایف خدمات اچ اس ای  است  که بخشی در حوزه وزارت بهداشت و بخشی دیگر در اختیار اچ اس ای است و درهمین راستا نقاهتگاهی را برای دوران  قرنطینه  مبتلایان در منطقه آماده کرده ایم.

وی با بیان این که اهل شعار دادن نیستم و سعی کرده ام درمدت حضورم در منطقه، به کار گرفتن نیروهای بومی را در اولویت کاری خود قرار دهم، گفت: دست شما را می بوسم که من را در این راه همراهی کنید،اما متاسفانه نمی دانم چرا همشهریان شما مسئولیت نمی پذیرند و هر بار که خواستم مسئولیتی را به کسی بدهم با بهانه مختلف از قبول مسئولیت سر باز می زنند.

    

نظری با بیان این که از روزی که به شرکت پازارگاد امدم به خودم و همه قول دادم که هر کسی در رابطه با پازارگاد با ما کار داشته باشد جواب بدهند و به همه همکاران گفتم هیچ تقاضایی بی پاسخ نماند و لو اینکه پاسخ این باشد که در حال حاضر این کار امکان پذیر نیست. معتقدم باید نگاه مان را عوض کنیم و به سمت خدمات رسانی مفید برویم.

وی با بیان این که شرکت پازارگاد مسئولیت های اجتماعی را یکی از وظایف خود می داند  و در همین راستا 6 مرکز امورشی در شهرک پردیس جم و 3 مدرسه ایجاد کرده است، مشکلی که اکنون در بحث آموزش داریم این است که استانداردهای آموزشی در مدرسه ها حاکم نیست و دانش آموزانی که در این مدرسه ها تحصیل می کنند هر چند نمره های خوبی دارند اما وقتی در سطح کشور حضوی می یابند افت می کنند که در همین زمینه یک نیروی بومی را برای این بخش انتخاب کردیم تا علاوه بر این که ارتباط شهرک پردیس را با شهر جم گسترش می دهد استانداردهای نظام آموزشی را در این مدارس حاکم کند.

وی یادآور شد: شناسناندن منطقه وتعامل بیشتر با سلامت جامعه در گره رشد رسانه ها است وهر چه رسانه ها بیشتر رشد کنند و تخصصی و حرفه ای کار کنند، سلامت جامعه را در پی خواهد داشت.

 بخش دوم 

مدیرعامل شرکت آریاساسول: هتل سازی نمی کنیم/ ساخت و ساز غیر قانونی در نای بند رخ نداده است

 در بخش دوم این تور رسانه ای شرکت پتروشیمی آریاساسول درعسلویه میزبان اهالی رسانه بود که پس از ورود،مدیران نشریات از بخش های مختلف شرکت بازدید وبا شرایط کاری در این پتروشیمی آشنا شدند.در ادامه پس از پذیرایی، مدیرعامل شرکت آریاساسول در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و پاسخ گوی سوالات آنها پیرامون منطقه و موضوعاتی که روزهای اخیر درباره ساخت و سازهای این شرکت در خلیج  نای بند رخ داده است، بودند.

امیرحسین بحرینی مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول در ابتدا از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشور و شرکت پتروشیمی آریاساسول گفت و بیان داشت: کشور در شرایط تحریم اقتصادی قرار دارد و آمریکا با اعمال این تحریم ها اجازه ورود و خروج هیچ کالایی را به کشور نمی دهد.

  

وی در ادامه با بیان این که به گفته های رسانه های معاند اعتماد نکنید و اگر می گویند در برابر غذا و دارو تحریم وجود ندارد دروغ است، بلکه  یک دارو ساده هم نمی توانیم وارد کشور کنیم، همچنین بخش قابل توجهی از پول کشوردر کشورهای کره جنوبی، چین، ژاپن و عراق بلوکه شده است.

بحرینی  در پاسخ به این سوال که اقتصاد کشور چه طور می چرخد؟ بیان داشت: بخش قابل توجهی از درآمد و ارز کشور را صنعت پتروشیمی ها وارد کشور می کنند که شاگر اول این ارز آوری نیز شرکت پتروشیمی آریاساسول است.

وی با اشاره به این که در دوران هشت سال دفاع مقدس مرزهای جنگ در جنوب و غرب کشور بود اما اکنون مرزهای جنگ اقتصادی در عسلویه است و این جنگ، جنگی تمام عیاراقتصادی است  که هم باید تجهیزات را تهیه کنیم و هم بتوانیم محصولات را به فروش برسانیم و پول را وارد کشور کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول با بیان این که جنگ اقتصادی امروز ما، جنگ اقتصادی پنهان است و ملموس نیست و بیشتر مردم، رسانه ها ومسئولین ما در جریان این مسائل نیستند و این همراهی که رزمندگان جنگ اقتصادی در دنیا را دارند، نمی بینند هرچند باعث دلسرد شدن انها نخواهد شد. خط مقدم این جنگ، فرزندان این مرزو بوم در صنعت پتروشیمی  ومدیران آنها  فرمانده هان این جنگ هستند.

 این مسئول صنعتی در استان گفت: درحال حاضر دو شرکت پتروشیمی در ایران تحریم شده است و تنها یک شرکت هست که هم شرکت و هم مدیرعامل آن تحریم شده و آن شرکت آریاساسول است. اما هرچند آنها تحریم کنند ما با قوت بیشتر به کارمان ادامه می دهیم. اما انتظار ما از رسانه این هست که درجریان باشند که البته بخشی از در جریان نبودن به خاطر مسائل محرمانه است و بخشی هم به خاطر کوتاهی ما بوده که در بخش صنعت به درستی اطلاع رسانی نمی کنیم و رسانه ها را در جریان قرار نمی دهیم. از رسانه ها می خواهیم رسالت خود را در اطلاع رسانی به مردم در این خصوص ایفا کنند تا مردم بدانند در این شرایط بُحرانی بخش عمده درآمد کشور از پتروشیمی ها است ودر این جنگ اقتصادی رسانه پشت و پشتوانه صنعت پتروشیمی باشد.

  

8 میلیارد تومان برای مسئولیت های اجتماعی در شورای راهبردی تصویب شد

وی با بیان این که مسئولیت های اجتماعی در قالب شورای راهبردی  تصمیم گیری می شود، گفت:بودجه ای که امسال درحوزه مسئولیت های اجتماعی در شورای راهبردی مصوب شده 8 میلیارد تومان است و بر این اساس هرهزینه ای که در حوزه مسئولیت های اجتماعی  انجام می شود باید درمجمع عادی تصمیم گرفته شود و بودجه همه پتروشیمی های منطقه به این شورای مننتقل شده که سهم پتروشیمی اریاساسول در کل بودجه مسئولیت های اجتماعی 12 درصد است و ما بیشترین سهم را در زمینه داریم.

بحرینی همچنین با بیان این که شرکت آریاساسول خارج از وظایف مسئولیت های اجتماعی خود اقدامات خوبی در منطقه انجام داده که حمایت از تیم پارس جنوبی نمونه ای از آن است، گفت: ما تنها در منطقه نیستیم و90 درصد پالایشگاه های مستقر در منطقه گاز و نفت هستند و هر کس باید به اندازه خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی سهم داشته باشد.

شرکت آریاساسول سبزترین صنعت پتروشیمی کشور در منطقه است

وی درخصوص آلایندگی های موجود در منطقه بیان داشت: 92 درصد آلودگی هایی که مطرح می شود ربطی به صنعت پتروشیمی ندارد و فقط 8 درصد مربوط به ما است. شرکت آریاساسول سبزترین صنعت پتروشیمی کشور در منطقه می باشد.

 پروژه آریاساسول در نای بند مورد تایید محیط زیست است

مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول درباره ساخت و ساز این شرکت در خلیج نای بند که اخیر مورد اعتراض مردم محلی، فعالان و حامیان محیط زیست قرار گرفته است، گفت: ما هتل سازی نمی کنیم، زمین ما ملکی است و متعلق به منابع طبیعی نیست و خارج ازاراضی ملی است که 3 سال گذشته مجوز ساخت آنجا را گرفته ایم تا یک مرکز اقامتی برای استراحت همکاران و استفاده  مردم محلی و گردشگری ایجاد کنیم. در این پروژه هیچ تجاوزی به حریم دریا و منابع ملی صورت نگرفته است و مجوزها از جهاد کشاورزی، محیط زیست و  راه شهرسازی به طور کامل گرفته شده و طبق گزارش جهاد کشاورزی این زمین لم یزرع و فاقد پوشش گیاهی است.

وی ادامه داد:  در سال 97 ایراداتی به مجوز این پروژه گرفته شد که باید باغ گیاه شناسی به طرح اضافه شود که ما پذیرفتیم و اصلاحیات را انجام دادیم و هم اکنون محیط زیست  به طور 100 درصد مجوز ساخت و ساز را تایید کرده است و این  سخن که محیط زیست گفته است سازه این طرح مطابق سازه مجوز گرفته شده نیست را تکذیب می کنم.

 

تصاویر بیشتر

    

  

  

  

منبع: