بازگشایی برخی مدارس و آموزش حضوری از اول بهمن ماه
پیغام: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از بازگشایی برخی مدارس و آموزش حضوری از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش ۱۰درصد دانش‌آموزان استان بوشهر از بهمن‌ماه حضوری می‌شود.
كدخبر: 123809
1399/10/21

پیغام: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از بازگشایی برخی مدارس و آموزش حضوری از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش ۱۰درصد دانش‌آموزان استان بوشهر از بهمن‌ماه حضوری می‌شود.

به گزارش«پیغام»؛علیمراد کرمی در نشست با اعضای ستاد مدیریت کرونا استان بوشهر با تسلیت ایام فاطمیه(س) و با بیان اینکه سلامتی مردم در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌ها اظهار داشت: تعطیلی مدارس و برپایی کلاس‌ها در فضای مجازی در 11 ماه گذشته شاهد بوده‌ایم که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته تصمیمات جدیدی برای آموزش حضوری گرفته شد.

وی، حضور کادر اداری و آموزشی در مدارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، عوامل اجرایی، آموزشی و اداری مدارس از اول بهمن باید در مدارس حضور داشته باشند و برخی از مدارس هم فعالیت‌های خود را برای ارائه آموزش حضوری از اول بهمن آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: بر اساس این مصوبه، آموزش در مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور حضوری برگزار می‌شود.

کرمی، حضور حداکثر 10 دانش آموز  پایه اول و دوم ابتدایی در هر کلاس را مورد اشاره قرار داد و گفت: آموزش پایه‌های اول و دوم مدارس با نظر مدیران و شورای مدارس حداکثر با 10 نفر دانش آموز در هر کلاس درس، حضوری انجام می‌شود.

وی، از برگزاری آموزش حضوری در مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش حضوری در مدارس زیر 50 نفر جمعیت که بیشتر در روستاها قرار دارد از اول بهمن ماه اجرایی می‌شود.

کرمی تعداد دانش آموزان استان بوشهر را 250 هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش 10 درصد دانش‌آموزان استان بوشهر از بهمن‌ماه حضوری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آموزش‌ حضوری در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش افزود: دروس عملی این مدارس که نیاز به برپایی کارگاه دارد به صورت حضوری برگزار می‌شود که رعایت پروتکل بهداشتی در این کلاس‌ها ضروری است.

 

منبع: