شناسایی ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در تنگستان با استفاده از تست‌های تشخیص سریع کرونا
پیغام: رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در طرح شهید سلیمانی توانستیم با استفاده از تست‌های تشخیص سریع کرونا ۵۵ بیمار را در شهرستان تنگستان شناسایی کنیم.
كدخبر: 123862
1399/10/24

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، مهندس عادل مقدس بیان داشت: با آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بسیج مستضعفین برنامه‌ریزی و اجرایی شده، گام‌های مهمی در جهت شناسایی بیماران مبتلا به کرونا برداشته‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به استفاده شدن ۲۱۸ کیت تشخیص سریع در تنگستان تاکنون اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در این طرح اجرایی شد، ارائه تست‌های تشخیص سریع کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت بود که این مهم این امکان را به وجود آورد تا در زمانی حدود ۳۰ دقیقه بیماران شناسایی و با انجام قرنطینه زنجیره انتقال بیمار قطع گردد.

وی ادامه داد: از مجموع کیت‌های استفاده شده برای شناسایی افراد مرتبط با بیماران کرونا مثبت، ۵۵ بیمار که بسیاری از آنها بدون علامت بودند و می‌توانستند با حضور در جامعه موجب گسترش بیماری شوند شناسایی گردیدند.

مهندس عادل مقدس تصریح کرد: کمک به بهبود وضعیت جسمانی بیماران کرونایی و تسهیل در ارائه خدمات درمانی به آنان، یکی دیگر از اهدافی بود که به خوبی در شهرستان تنگستان با تشکیل تیم‌های مراقبتی شامل پزشک و پرستار اجرایی شد و به محض نیاز بیماران کرونا مثبت به خدمات درمانی با حضور در منزل، خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند و تاکنون نیز در ۴ مورد درخواست ارائه خدمت، اقدامات در منزل برای بیماران انجام شده است.

مهندس مقدس، نقش بسیج مستضعفین را در قرنطینه بیماران مورد تمجید قرار داد و افزود: یکی از مشکلاتی که در گذشته در رابطه با قرنطینه بیماران وجود داشت، موضوع معیشت خانوارها بود و در حال حاضر با تلاش بسیج مستضعفین بسته‌های غذایی موردنیاز در اختیار خانوارهای نیازمند دارای بیمار کرونا مثبت قرار می‌گیرد.

مقام مسئول بهداشت و درمان تنگستان خاطرنشان کرد: یکی از تیم‌های فعال در طرح شهید سلیمانی، تیم‌های نظارتی هستند که تاکنون با انجام  هزار و ۶۴۴ بازدید از صنوف مختلف اعم از مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، ادارات، سازمان‌ها و غیره، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته‌اند و ۴ واحد متخلف را پلمب و برای ۲۵۰ واحد صنفی، به دلیل به مخاطره انداختن سلامت عمومی اخطاریه صادر کرده‌اند

منبع: