روحانی: منابع آزاد شود دلار به 15 هزار تومان می رسد
دولت آینده آمریکا با هر سیاستی می داند که سیاست فشار حداکثری علیه ملت ایران شکست خورده و ادامه آن راه امکان پذیر نیست
كدخبر: 123875
1399/10/24

پیغام: رئیس‌جمهور گفت: فرق سال ۹۵ با سال ۹۹ هرچه که هست به خاطر جنایت آمریکاست وگرنه مدیران همان مدیران هستند.

به گزارش «پیغام» به نقل از ایسنا، حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت اظهار کرد: رسانه های خارج از کشور و برخی در داخل، به جای آن که بگویند آمریکا چه ظلمی به ملت ایران روا داشته به دنبال نادیده انگاری همه ظلم ها و فشارهای آمریکا هستند، گویی آمریکا علیه ملت ایران هیچ ظلمی انجام نداده و این مدیران کشور بوده اند که یک مرتبه ضعیف شده اند.

وی افزود: آنها که برای مدیریت و تحریم درصد تعیین می کنند با معیاری که می گویم جواب خود را خواهند گرفت. معیار این است که سال ۹۵ و ۹۹ را کنار هم قرار دهیم و مقایسه کنیم. همان مدیران سال ۹۵ در حال اداره کشور در سال ۹۹ با همان قدرت و روحیه و توانمندی و تجربه بیشتر هستند. پس فرق بین ۹۵ و ۹۹ هر چه که هست به خاطر جنایت آمریکا و مربوط به تروریسم اقتصادی، تحریم و فشارهای نارواست.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز می دانید که منابع ارزی ما بلوکه شده و اگر منابع در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد قیمت دلار به 15 و 16 هزار تومان می رسد. این قیمت دلار در سامانه نیما و بازار واقعی نیست و بانک مرکزی هم برای اعمال سیاست دستش بسته است.

روحانی گفت: دولت آینده آمریکا با هر سیاستی می داند که سیاست فشار حداکثری علیه ملت ایران شکست خورده و ادامه آن راه امکان پذیر نیست و حتی اگر ترامپ هم پیروز می شد این را می فهمید.

منبع: