مجوزهای اولیه تاسیس ۲ حزب در استان بوشهر صادر شد
پیغام: مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر از صدور مجوز اولیه تاسیس یک حزب استانی و مجوز شعبه استانی یک حزب سراسری در استان بوشهر خبر داد.
كدخبر: 123976
1399/10/30

به گزارش«پیغام» به نقل ازروابط عمومی استانداری بوشهر  خسرو دهقانی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر  گفت: در جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی وزارت کشور  درخواست تاسیس حزب "مجمع دانش آموختگان نواندیش استان بوشهر" مورد تایید قرار گرفت. وی افزود: درخواست هیئت موسس این حزب  در جلسه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹  کمیسیون ماده ۱۰ پس از بررسی مرامنامه و اساسنامه و سایر مدارک با تاسیس این حزب استانی  موافقت شد.
دهقانی در خصوص صدور پروانه نهایی این حزب استانی نیز گفت:  این حزب می تواند اقدام به عضوگیری نماید و جهت  دریافت پروانه فعالیت نهایی می بایست هیئت موسس حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ صدور مجوز تاسیس، نسبت به برگزاری مجمع عمومی و  تصویب مرامنامه و اساسنامه مطابق مفاد قانون و همچنین انتخاب شورای مرکزی و بازرسان  اقدام و  به علاوه اسناد تاسیس دفاتر رسمی را حداقل در یک سوم شهرستانهای استان ارائه کنند و مدارک را برای تایید پروانه تاسیس حزب به کمیسیون مجدداً ارجاع شود و پس از طی این فرایندها پروانه تاسیس حزب هز سوی کمیسیون ماده ۱۰ صادر خواهد شد.
مدیر کل سیاسی استانداری بوشهر همچنین خبر از صدور مجوز برای یک شعبه حزب سراسری در استان خبر داد و گفت : در جلسه کمیسیون ماده کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب همچنین مجوز شعبه استانی حزب سراسری جامعه اسلامی مدیران ایران استان بوشهر نیز مورد تایید قرار گرفته است.

منبع: