پیغام: معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاهها گفت: پروژه راه آهن شیراز - بوشهر یکی از پروژههای اولویتدار ریلی احداثی کشور در سال آینده است.
به گزارش «پیغام»، عباس خطیبی در بازدید از پروژه راه آهن شیراز- بوشهراز اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر خبر داد و بیان کرد: این مهم بیانگر این است که توجه خاصی به این پروژه میشود و اعتقاد ما بر این است که از این به بعد شرایط مناسب تری که باعث پیشرفت این پروژه باشد پیش روی آن است.
وی افزود: همه روشهای سرمایه گذاری در پروژه راه آهن شیراز - بوشهر حتی موضوع فاینانس خارجی آن با شرکت چینی که به دلیل تحریم نتوانستیم به صورت قطعی دنبال کنیم نیز مورد توجه قرار دارد و هنوز از دستور کار خارج نشده است و با توجه به مذاکرات فشرده ای که در این راستا انجام شده در صورتی که شرایط مهیا شود ادامه داده میشود.
خطیبی بیان داشت: به غیر از آن روشهای دیگری از جمله ماده ۵۶ و استفاده از بازار سرمایه برای پیشرفت پروژه راه آهن شیراز - بوشهر نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی با بیان اینکه قطعههای ۱۰ الف و ۱۰ ب راه آهن شیراز - بوشهر به طول ۲۵ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد، خاطر نشان کرد: طبق بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاستهای قانونی برنامه ششم در وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور موظف هستیم مراکز عمده بار و مبادی ورودی و خروجی کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.
خطیبی ادامه داد: بر این اساس ادامه راه آهن اصفهان - شیراز اتصال به خط ریلی به بندر بوشهر است زیرا اتصال به بنادر یکی از سیاستهای اصلی توسعه خط ریلی کشور است.