کرونا باعث افزایش تعداد راهبران آموزشی در بوشهر شد
معاون آموزش و پرورش بوشهر گفت: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت حضور موثرتر راهبران آموزشی در روستاها، تعداد راهبران ۲۰ درصد افزایش یافته است.
كدخبر: 124002
1399/11/01

به گزارش «پیغام»؛ محمود قاسمی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: این استان، ۴۶۲ کلاس چند پایه  دارد که حمایت این کلاس‌ها به عهده ۳۶ راهبر آموزشی است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کرونایی و ضرورت حضور موثرتر راهبران در روستاها، تعداد راهبران تحصیلی کنونی، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به نقش راهبران آموزشی در تحول آموزشی و پرورشی بیان کرد: راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی روستایی نقش مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تامین سلامت و آموزش و همچنین فراهم کردن فرصت‌های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم التعلیم به عنوان ماموریت اصلی تعریف شده است.

قاسمی گفت: بهبود کیفی امور آموزشی و پرورشی در روستاها، ارتقای مهارت حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی، کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان روستایی نسبت به سایر مدارس از مهمترین اهداف راهبری آموزشی در استان است.

منبع: