مدرسه محوری رویکرد مهم فعالیت های سواد آموزی است
پیغام: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با رویکرد مدرسه محوری به عنوان سیاست مهم سوادآموزی تلاش می کنیم افراد کم سواد و یا بی سواد را شناسایی و جذب کنیم.
كدخبر: 124049
1399/11/04

به گزارش«پیغام»؛ شاپور محمدزاده در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به شرایط کرونایی گفت: اگر چه در شرایط تعطیلی آموزش حضوری مدارس، فعالیت های سوادآموزی با سختی ها رو به رو شده بود، اما آموزش دهندگان سراسر کشور با تلاش و کوشش، فعالیت های سوادآموزی را ادامه داده‌اند.

رییس سازمان سوادآموزی ادامه داد: با اتخاذ رویکرد مدرسه محوری در فعالیت های سوادآموزی تلاش می کنیم افراد کم سواد و یا بی سواد را شناسایی و جذب کنیم.

محمدزاده افزود: چون که مدرسه کانون فرهنگی و تربیتی محله است برای اجرای رویکرد مدرسه محوری مطابق با سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش برنامه ریزی می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های سوادآموزی در استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم با کوشش همکاران تلاشگرمان در استان بوشهر، شاهد رشد و ارتقای بیشتر فعالیت های سوادآموزی باشیم.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر  که مهمان این نشست بود، گفت: پس از چند سال وقفه، با نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان و همچنین در شهرستان ها/ مناطق برگزار شده است که مصوبات این نشست ها نوید بخش برنامه ریزی برای رشد سوادآموزی در استان است.

علیمراد کرمی با مهم دانستن تحقق اهداف و برنامه های سوادآموزی در استان، اظهار کرد: یکی از برنامه های اولویت دار این اداره کل در سال جاری پالایش اسمی بانک ارسالی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی است که امید می رود با همکاری سایر دستگاهها مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ثبت احوال این امر محقق شود.

منبع: