نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی کشور سال آینده در دیرافتتاح می‌شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی کشور در شهرستان دیر سال آینده افتتاح می‌شود
كدخبر: 124065
1399/11/04

 به گزارش«پیغام»به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛عبدالمجید دراهکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با فرماندار دیر بیان کرد: نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی کشور که در شهرستان دیر این استان در دست احداث است با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی سال آینده افتتاح می‌شود.

او افزود: تاکنون چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای این پروژه هزینه شده‌است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: با راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی کشور در شهرستان دیر آموزش ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی و شیلاتی در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

دراهکی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی دیر در دهه فجر عنوان کرد: این مرکز به ۱۵ کارگاه آموزشی مجهز می‌شود که تمامی حرفه‌های حوزه صنایع دریایی و شیلاتی را پوشش می‌دهد.

او افزود: هر چه مهارت‌آموزی بیش‌تر باشد، بهره‌وری نیروی کار نیز بیشتر و این امر آثار طبیعی خود را بر رشد اقتصادی بر جای می‌گذارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه شهرستان دیر قطب حوزه صیادی در استان بوشهر است در این ارتباط نخستین مرکز خاص آموزش‌های صنایع دریایی در این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

فرماندار شهرستان دیر نیز بیان کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز بازارکار در این شهرستان ضروری است.

کریم علی حسنی با بیان اینکه همه اعتبار لازم برای اتمام مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سال آینده تامین خواهد شد، افزود: یکی از دلایل بیکاری جوانان و نوجوانان نداشتن مهارت‌های مورد نیاز بازار کار است که انتظار می‌رود با راه‌اندازی و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی بتوان نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کرد.

او با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان دیر در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: متناسب با ظرفیت‌های شهرستان دیر آموزش‌های فنی حرفه‌ای توسعه می‌یابد.

منبع: