قائدی بهترین بازیکن جوان آسیا در سال 2020 شد + عکس
پیغام: مهاجم بوشهری استقلال توانست آرای کاربران سایت AFC برای کسب عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۰ فوتبال آسیا را به دست بیاورد.
كدخبر: 124069
1399/11/05

پیغام: مهاجم بوشهری استقلال توانست آرای کاربران سایت AFC برای کسب عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۰ فوتبال آسیا را به دست بیاورد.

به گزارش «پیغام»، با پایان مهلت شرکت در نظرسنجی «جایزه هواداران» سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهدی قایدی مهاجم ایرانی استقلال با کسب 24.40 درصد رأی مخاطبان، بهترین بازیکن جوان (زیر 23 سال) قاره لقب گرفت و مهدی عبدی با 21.37 درصد آرا، در رده دوم ایستاد.

AFC درخصوص قایدی نوشت: «قایدی هموطن خود یعنی مهدی عبدی را برای بردن این عنوان کنار زد و ارزشمندترین بازیکن مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا یعنی وون دوجائه، به مقام سوم رسید. این مهاجم خلاق که دسامبر 22 ساله شد، سالی فوق العاده را در استقلال تجربه و توجهات سراسر قاره را به خود جلب کرد. او سه گل در پنج مسابقه لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند و در شکست استقلال به تراکتور در فینال جام حذفی گلزنی کرد.

قائدی همچنین در فینال رقابت های جام حذفی ایران که  با شکست استقلال مقابل تراکتور همراه بود، موفق به گلزنی شد و به عنوان بهترین پاسور رقاب های لیگ برتر ایران را نیز به خودش اختصاص داد و با استقلال به عنوان نایب قهرمانی لیگ رسید.
قایدی پس از حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا که ژانویه 2020 در تایلند برگزار شد، در ماه اکتبر اولین بازی خود برای تیم ملی بزرگسالان ایران را در مقابل ازبکستان انجام داد و در اولین حضور خود مقابل بوسنی و هرزگوین اولین گل خود را برای تیم ملی ایران به ثمر رساند.

نفرات برتر این نظرسنجی، با صدها هزار رای هواداران و همچنین آرایی از یک هیئت مستقل متشکل از متخصصان و روزنامه نگاران انتخاب شده اند. در این هیئت، پیشکسوتان رسانه از جمله مایکل چرچ، وائل جبیر و روشن رای مجری مراسم‌ قرعه کشی کنفدراسیون فوتبال آسیا و شبکه فاکس اسپورتس حضور دارند.

در این انتخابات، به آرا هواداران 60 درصد اختصاص داده شد و 40 درصد باقیمانده نیز توسط هیئت متخصصی که در این نظرسنجی مشارکت داشتند، در نظر گرفته شد. در نهایت با جمع امتیازات مهدی قایدی عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا در سال 2020 را به خود اختصاص داد.

  

  

  

جوایز بهترین بازیکن جوان آسیا قرار نیست به عنوان جایگزینی برای جوایز رسمی سالانه AFC عمل کند، بلکه فرصتی برای هواداران وفادار فوتبال آسیا است که می توانند صدای خود را برای تعیین بهترین قاره به گوش برسانند.

در پایان این نظرسنجی، رده بندی بهترین بازیکن جوان آسیا در سال 2020 به این صورت است:

1)  مهدی قایدی (استقلال / ایران) 24.40 درصد
2)  مهدی عبدی (پرسپولیس / ایران) 21.37 درصد

3)  وون دو جائه (اولسان هیوندای / کره جنوبی) 16.20 درصد
4)  تاکه هیرو تومیاسو (بولونیا / ژاپن) 7.83 درصد
5)  تاکه فوسو کوبو (مایورکا، ویارئال/ ژاپن) 6.71 درصد
6)  عبدالرحمن غریب (الاهلی /عربستان) 3.69 درصد
7)  کائورو میتوما (کاوازاکی/ژاپن) 3.54 درصد
8)  مهند علی (السیلیه/عراق) 3.08 درصد
9)  صفوی رشید (جوهر دارالتعظیم/مالزی) 3.07 درصد
10)  عبدالله الحمدان (الشباب /عربستان) 2.81 درصد

منبع: